דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחור השחור של האגואיזם

בחור השחור של האגואיזם

photo_rav_gh70_211.jpg

שאלה: איך אדם, שעובר את המשבר, יכול להבין שזאת נקודת מפנה בשבילו, שהוא יכול להתחיל להתפתח רוחנית במקום להתדרדר למשבר עמוק יותר?

תשובה: כל היקום מורכב מאור (תענוג, אנרגיה של השפעה) וכלי (הרצון להתמלא בתענוג הזה). האור מפתח את הרצון האגואיסטי שלנו עד למצב המקסימאלי, שבו הרצון הזה מתחיל להבין שאי אפשר להתמלא באור באופן ישיר, מפני שהתענוג מנטרל את הרצון. למשל, כשאנחנו מרווים את צימאוננו, אנחנו מנטרלים את התענוג משתייה.

המשבר העכשווי מראה לנו, שההתפתחות האגואיסטית שלנו הגיעה לקיצה, אנחנו לא יכולים להשתמש עוד באור לטובת האגואיזם שלנו. אנחנו מתחילים להשתכנע שאי אפשר להתמלא בתענוג בתוך האגואיזם. למרות שהאגואיזם עדיין גורם לנו לרוץ קדימה לניסיונות חדשים למלא אותו, אנחנו כבר מבינים שזה חסר טעם. יחד עם זאת, מפני שאי אפשר להישאר ריקים, אנחנו בכל זאת נמשכים עדיין בעל כורחנו אחר הוראות האגואיזם, אבל בלי שום התלהבות. וזאת תחת השפעת החברה, בעל כורחנו, מתוך דיכאון ושימוש בסמים.

המצב הזה גורם למשברים בכל תחומי חיינו, שכן חיינו מושתתים על השימוש באור בתוך הרצון האגואיסטי. בזמן שהרצון התפתח תחת השפעת האור שאפנו קדימה. היה נדמה לנו שברצון הבא נוכל להתמלא. השקר הזה עזר לנו להתפתח. אבל ברגע שהרצון סיים את התפתחותו האגואיסטית, גילינו בו את הריקנות. האור מראה לנו שכבר אי אפשר להתמלא באותה השיטה. זה נקרא משבר. עלינו להפסיק לבלבל את עצמנו, ולהבין שאפשר לחיות רק בהשתוות לתכונת האור, היינו בכוונה להשפיע ולאהוב!

ההתפתחות "הגשמית" שלנו הסתיימה: עסקים נסגרים, אין צורך בייצור מוצרים מיותרים שאף אחד לא צריך אותם. אורך היאכטה או מספר האפסים בחשבון הבנק כבר לא מעוררים קנאה. האדם כבר לא רואה מקורות תענוג בעולם. כמו שסופו של כל כוכב הוא קריסתו, כך גם אנחנו נמצאים בחור השחור של השלב הסופי של האגואיזם, שבולע הכול ולא מוציא כלום החוצה. לכן החושך!

רק הפצת חוכמת הקבלה בעולם תאפשר לנו לבנות את הטבע שלנו מחדש ואז, "חשכה כאורה יאיר".

פוסטים קודמים בנושא:
ממשבר לשגשוג
לגנוב את עצמך מהאגו
תיאבון גלובאלי לאגו גלובאלי
פוסטים נוספים במדורים: המשבר הכלכלי העולמי , אגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest