דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ב"זמן ההכנה" אנחנו משחקים כאילו אנחנו ברוחניות

ב"זמן ההכנה" אנחנו משחקים כאילו אנחנו ברוחניות

בינתיים אנחנו רק מתכוננים לזמן שבו נבצע באמת את אותן הפעולות הרוחניות, שעליהן מספר הספר "שמעתי". אנחנו קוראים על השפעה, על אמונה למעלה מהדעת, על כל מיני מצבים רוחניים, ומתארים אותם לעצמנו דרך המצבים הגשמיים, בתוך הרצון האגואיסטי שלנו, ועל ידי זה אנחנו מתקדמים.

זה נקרא "זמן ההכנה", שבו אני רק משחק כאילו אני נמצא ברוחניות. הרי אני רוצה להימצא בה!

אבל בואו נהיה מציאותיים. איך אני יכול לרצות משהו, אם אינני יודע מה זה?! לפעמים אנשים מגיעים אליי "בוערים", ושואלים: "נו, מתי?". מתי מה? אתה רוצה להשפיע? – בבקשה! אף אחד אינו עוצר בעדך! זה נקרא רוחניות.

אך איננו יודעים מה זה. הרצון הנוכחי שלנו, ההשתוקקות הזאת – זוהי מתנה שניתנה לנו מלמעלה, בתור הכנה של הכלי הרוחני על ידי הארה מלמעלה שקיימת בנו. זוהי מין מוכנות ראשונית, שנובעת מתוך הכלי והאור שמאיר עליו, ששניהם יחד נקראים "הנקודה שבלב".

זה איזשהו מבנה חדש, שבו מתחברים הרצון המיוחד והאור שמגיע אליו. יחד הם יוצרים בנו את ההרגשה שמכוונת אותנו להתפתחות הרוחנית. ואם אנחנו רוצים שהרצון ההתחלתי הזה יתפתח כמה שיותר, אנחנו צריכים למקם אותו כמו בתוך הרחם של אימא, תחת השפעתה הנכונה של הסביבה, עם הספרים והלימוד.

רק הפצת חכמת הקבלה והדאגה עבור האחרים הם שמקדמים אותנו, וזה מתבטא במיוחד בקבוצה. בעל הסולם כתב, שהאדם צריך להתקדם בעצמו לרוחניות, או לעזור לאחרים להתקדם לרוחניות. ואפילו אם האדם לא הגיע בעצמו להשגה הרוחנית, אך דאג לעזור לאחרים לגלותה, הוא מקבל עבור זה שכר רוחני מלא.

אנחנו רואים את זה מהדוגמה של יהושע בן נון, שרכש את דרגתו של משה והפך לממשיך דרכו ומנהיג העם בכניסה לארץ ישראל. הוא זכה לכך רק מפני שהיה עוזר למשה, אך בעצמו הוא לא למד.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הכנה לנצחיות
המשחק של הבורא
זמן ההכנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest