בורא, שדה של טוב 

שאלה: אם חכמת הקבלה מסתמכת על החוקים של התנ"ך, אז למה אתה מדבר על כוחות עליונים ולא על הבורא?

תשובתי : "בורא" זה הכוח העליון הכללי של הטבע, והוא נקרא "הכוח העליון" מפני שלפי עוצמתו, נפחו והיקפו, הוא למעלה מכולם. זהו כוח הטוב, כוח הנתינה וההשפעה, שקובע את הכול וכולל בתוכו את כל כוחות הטבע.

אנחנו יכולים לגלות, להבין ולהשיג את הכוח הזה, ולכן הוא נקרא ״בורא״, מהמילים "בוא וראה". כל עוד אנחנו לא מגלים אותו, איננו יכולים להבין את מה שכתוב בתורה, מפני שלא מדובר באמונה. צריך ללמוד כיצד לקרוא את התורה, כי היא כתובה בשפה מדויקת, קונקרטית, אבל סודית, אלגורית. ולכן זה לא סיפור היסטורי, אלא קוד שניתן לגלות אותו רק בלימוד חכמת הקבלה. ספר הזוהר מהווה פירוש על תורת משה, החומש. בעזרת לימוד חכמת הקבלה, אפשר להתחיל להבין את ספר הזוהר ודרכו את התורה.

אנחנו לא משתמשים בשם "א-לוהים", כדי למנוע מהלומדים להתקשר לדימיון קודם שלהם של "הכוח העליון", שכביכול קיים א-לוהים בדמות אדם, שיושב שם למעלה, מביט עלינו, רואה הכל ומנהל אותנו, שהרי הכוח העליון נמצא בתוכנו, בינינו וממלא את כל החלל. זהו אותו השדה, אך לא מדובר בשדה הפיזי, אלא רוחני, שנמצא ברובד עליון יותר, שדה שמכיל בתוכו את הכול ומשפיע על הכול, שדה של טוב.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest