דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בורא אישי שלי ושלנו המשותף

בורא אישי שלי ושלנו המשותף

שאלה: איך האדם יכול להתגבר על העצלנות ולהתקדם באופן עצמאי, כדי לא לחכות ל"קוצים" שדוחפים אותו להתקדמות?

תשובתי: הכול תלוי רק בסביבה. אדם צריך להבין, שכוח ההתקדמות למטרה האמיתית נמצא רק בתוך הקבוצה ולא באדם עצמו, לא בלימוד, לא במורה ולא בבורא. ההתקדמות יכולה להיות רק מתוך זה שהאדם יוצר מתח בקשר בין כל החברים. והמתח הזה מעיד על המוכנות של הנשמה לקבל תיקון.

אנחנו מגלים בינינו, עד כמה שהיינו רוצים להתחבר, אבל מפני שכולנו אגואיסטים, אז כל הרצונות שלנו לחיבור הם אגואיסטיים, למען תועלת אישית. כך מתגלה האגו שלנו. ואז אנחנו מבקשים שהחיבור שלנו לא יהיה למען האגו, לא כדי שיהיה לנו טוב, אלא כדי שבאמת ייווצר מזה כלי של השפעה הדדית, שבו כל אחד ייצא מעצמו, ולא יספור כמה תועלת אישית הוא קיבל או שעתיד לקבל מהחיבור הזה.

הבקשה הזאת, לצאת מתוך עצמי, יכולה להיווצר בי רק במקרה שאני מקנא באחרים, בכך שרואה עד כמה הם מצליחים בזה, ואני לא. כי הבקשה הזאת היא אינה טבעית לאדם.

בדרך כזאת ממומשת ההתקדמות: תחילה, הודות לקנאה, אני צריך לקבל מהסביבה רצון להתחבר, מה שלא יהיה. ואחר כך אני צריך לקבל מהסביבה שהחיבור הזה חייב להיות ב"על מנת להשפיע", כלומר מחוצה לי. זה לגמרי לא אופייני לו ולא מתאים לאגו שלי, אבל אני רוצה את זה, משום שאני לא רוצה לפגר אחרי האחרים ולהיות פחות מהם.

ואז הם מודיעים לי שחייבים לפנות לבורא. הבורא, שאליו אני פונה מעצמי שונה לגמרי מאותו הבורא שאליו הקבוצה מחייבת אותי לפנות. זה בורא שונה לגמרי, צורה אחרת לגמרי שאותה אני מתאר לעצמי.

כאשר אני בעצמי מתאר את הבורא, אז יוצא משהו ששייך לי ושחייב לדאוג לי אישית. אבל כאשר אני פונה לבורא שאליו פונה כל הקבוצה, זה כבר בורא של כולם, של כל החברה. זוהי דמות אחרת לגמרי, צורה אחרת. לכן הפנייה שלי תהיה על זה שאני רוצה להיות דומה להם ולהשפיע כמוהם. וזה מכוון לבורא, שמשפיע לכל קבוצה ולכל העולם.

יוצא, שהנברא, כלומר האני, שפונה לבורא, זה כבר לא אותו האגואיסט שביקש עבור עצמו, אלא משהו אחר. וה"אני" שלי הופך להיות אחר לגמרי, וגם הדמות של הבורא היא אחרת, ואני מבקש על משהו שונה לגמרי, הכול חדש. כך האדם מתחיל להתקרב למושגים ולהבנות רוחניות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, "מהי שושנה בין החוחים, בעבודה", 03.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"כשושנה בין החוחים"
ההתקדמות עם החוחים מהירה יותר!
שהזוהר יעבוד עליי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest