דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בוויכוח נצחי עם עצמו

בוויכוח נצחי עם עצמו

שאלה: למה בתוך עָם ישראל קיימים כל כך הרבה זרמים מנוגדים, וישנם אנשים, שעד כדי כך מתייחסים בביקורת למדינתם ולעמם, שאפילו מסכימים עם ההאשמות שבאות מבחוץ ועם הסנקציות נגד ישראל? מדוע קיימת שנאה כלפי עם ישראל בתוכו עצמו?

תשובתי: פעם עָם ישראל היה במדרגה רוחנית, השיג את הכוח העליון ונדבק אליו לזמן מסוים. ואחר כך אנחנו נפלנו מהמצב הזה, אבל נשארו בנו "רשימו", גֵנים של המדרגה הרוחנית. ואנחנו לא מסכימים עם המדרגה הרוחנית הזאת, מפני שהיא לגמרי מנוגדת לעולם הגשמי.

יוצא, שבתוך כל יהודי ישנו איזה יחס אנטי ישראלי שמכוון נגד ישראל האמיתי, וזה בהתאם לכך, עד כמה חזק ה"רשימו" הרוחני הזה בתוכו. אבל ה"רשימו" הזה נמצא בכל אחד: בחלק יותר, בחלק פחות.

כמו כן זה תלוי ברמת ההתפתחות. לפעמים ה"רשימו" הזה צף באדם ויוצר בו מצבי רוח אנטי ישראליים חדים, ואחר כך להיפך, יורד ומשתתק. כך זה קורה עם כל אחד, כי הוא בנוי בצורה מאוד רבגונית ועובר המון מצבים.

זה מוליד מתח עצום בתוך עָם ישראל. עד לכזאת מידה, שיהודים במדינות רבות מהווים בעצמם יזמים של פעולות נגד מדינת ישראל ועָם ישראל, נגד היהדות, נגד כל מה שקשור ליהודים.

שאלה: זו שנאה כלפי עצמך?

תשובתי: זו לא שנאה כלפי עצמך. האדם לא מסכים עם היהודי שנמצא בתוכו, ובאותו הזמן, הוא מגלה בתוכו שורש של שבעים אומות העולם שמהם הוא יצא בבבל. השורש של ישראל בינתיים משתתק בתוכו, מסתתר עמוק בפנים, ומתבלט יותר השורש של אותו השבט שממנו הוא נוצר.

יוצא, שהוא מרגיש את עצמו קרוב יותר לאותו העָם ולאותה המדינה, לאותו המקום שבו הוא חי עכשיו מאשר לעָם היהודי ולמדינת ישראל. לכן חייבים להסביר לו כיצד נוצר העָם היהודי ומה מתרחש עימנו, אילו שורשים מסתתרים בתוכו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה ללא סיכוי לניצחון
עם ישראל בעולם המודרני
על מי מוטל התיקון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest