דף הבית / המשבר ופתרונו / בואו נתחיל הכול מהתחלה

בואו נתחיל הכול מהתחלה

דעה:  (ק. רוגוף, Rogoff, פרופסור לכלכלה, הרווארד): האירו לא ישרוד ללא האיחוד האירופי, וסין לא תימנע מהמשבר. ארה"ב תחזור על גורלה של יפן בצורה קלה. היקף החוב הרחב מדי מאט את הצמיחה הכלכלית. ארה"ב הינה בעלת חוב.

באירופה המצב עוד יותר גרוע, מתרחש שם משבר פוליטי וחוקתי. אם אירופה לא תצליח להפוך למדינה אחת של הארצות המאוחדות של אירופה, גוש האירו לא ישרוד.

העולם זקוק למחיקת החוב, אחרת, הכלכלה של המערכת הכספית הגלובלית תתערער. הכלכלה צומחת באיטיות, האבטלה עולה, צעירים במדינות רבות מאבדים תקווה למצוא עבודה, וזה מעורר בעיות פסיכולוגיות רבות. במדינות המערב זה מוביל לשינויים פוליטיים. ישנו סיכוי שהמדינות תנהלנה מדיניות מגן (פרוטקציוניסטית) ותעבורנה לחלוקה מחדש בקנה מידה כללי ורחב.

אין פתרון פשוט: הדפסת הכסף או הגדלת הוצאות הממשלה לא יעזרו. המשבר הפיננסי הוא תופעה כל כך קיצונית ובעלת אפיונים כה מיוחדים, שהיא משאירה רושם וחותם עצומים לכל החיים.

התייחסותי: כבר ברור לחלוטין, שרק התקרבות ופתרון משותף של כל הבעיות, כולל מחיקת החובות והתחלת השלב החדש של ההתפתחות המשותפת, תאפשר לנו לשרוד ולהגיע לדרגת ההתפתחות החדשה, שהיא בחיבור של כולם למערכת אחת. המכשול היחיד הוא הנוקשות וקיפאון המחשבה שלנו, התפיסה הישנה שאנו לא מסוגלים לסרב לה.

ידיעות קודמות בנושא:
הוויתור על החובות הוא התרופה האחרונה של הכלכלה
הצלת האירו נדחתה
התשלום עבור החובות בשינוי העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest