דף הבית / הכול על הקורונה / בואו נפקח את העיניים

בואו נפקח את העיניים

שאלה: איך אתה מעז לומר שנגיף הקורונה הוא טוב ושצריך לחבק, לנשק ולקבל אותו בברכה, כאשר למשל באיטליה מתו מהנגיף יותר מ- 720 בני אדם ביום אחד. האם המוסר האנושי והאמפטיה אינם אופייניים למקובל?

תשובתי: ומה ישתנה מכך שאבכה? ראיתי דברים רבים בחיי, ויכוחים ומאבקים למיניהם. כל חיי אני נאבק בנוקשות, בשנאה ובחוסר הבנה.

נניח שגל בים גובה חיי אדם, ודאי שאנחנו לא יכולים לשמוח מכך. אבל מצד שני עלינו לחפש בזה גרעין הגיוני, מפני שהטבע זו מערכת סגורה שלא עושה דבר סתם כך, כפי שחושבים אנשים צרי אופק. הכול מתרחש באופן מדויק לפי החלטת מערכת הטבע שמשחזרת, משקמת את עצמה ונעה ממצב למצב.

אם על המערכת הזאת להשמיד כמה מיליוני בני אדם, אז היא עושה זאת וזה הריפוי שלה. אם גם אני בין המיליונים האלה, אז אמות. מה אני יכול לעשות?  בכל מקרה זה מה שיהיה. לכן לא צריך להתייחס למתרחש כמו ילד קטן. תתייחס לזה מנקודת המבט של הטבע הגלובלי. אם הוא צריך באופן כזה להתנקות, אז הוא יתנקה בכל הדרגות: דומם, צומח, חי ואדם.

אני לא מתעלם משאלות כאלה, אני משתדל להסביר כיצד לתפוס את המצב שנוצר בצורה נכונה. הכי קל לעצום עיניים ולבכות כמו ילד קטן כדי לא לראות את הרע, אלא צריך לפקוח את העיניים ולהסתכל על זה בצורה נכונה ובוגרת, וזה קשה מאוד.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 22.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest