דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו נסכים עם התוכנית שלו

בואו נסכים עם התוכנית שלו

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

אתם זוכרים את האגדה על הקוסם הטוב? מסופר שם שלא פרח ולא אבן ולא חיה יכלו לתת לבורא רצון המספיק למילוי, רצון שאותו הוא רצה לתת להם במתנה, והם לא יכלו לענות על אהבתו והשפעתו. רק האדם מבין אותו, מרגיש ויכול להיות דומה אליו, לכן הם יכולים להגיע לחיבור יחדיו.

אנחנו בינינו חייבים להשיג חיבור דומה. צריך להבין שאיחוד וחיבור זה הדבר הטוב ביותר שיכול להיות, ודווקא לשם כך הבורא חילק אותנו לחלקים, בכדי שאנחנו נתחבר ונתאחד בעצמנו. הוא אומר לנו: "אם אתם תוכלו להפוך להיות חברים אוהבים זה לזה, תתאחדו כאיש אחד בלב אחד, סימן שאתם מסוגלים להבין ולהרגיש אותי ולהצטרף אליי!".

ברור שכאן נדרשת עבודה רבה. התורה מספרת שהמלאכים (כלומר, כוחות הטבע) לא הבינו את תוכניתו של הבורא, עד שהנברא לא התפתח על לדרגתו הרביעית האחרונה. רק במדרגה האחרונה הזאת, דרגת המדבר, מתרחשת ההבנה, כמו שנאמר: "בשבילי נזרע השׂדה". כלומר, הכול נעשה עבור האדם, וכל עוד התפתחות הרצון לא הגיעה עד לדרגה הזו, לא ניתן להבין את המטרה הסופית. כמו שנאמר: "לטיפש – לא מראים חצי עבודה".

מלאכים הם כוחות בתוכנו, אשר בינתיים אינם מפותחים דיים ואינם מבינים את תוכניתו של הבורא ואת הנחיצות להתפתחות כזאת. הרי שתי הנקודות, של התחלת הבריאה וסופה כבר נבראו ונקבעו, הן קובעות את כל מה שיתרחש בדרך שביניהן. אם נוכל לחבר את שתי הנקודות האלה, ההתחלתית והסופית, מייד תתגלה לנו כל תוכניתו של הבורא, מתחילתה ועד סופה, מובנת בכל פרטיה, וצריך רק ליישׂם אותה הלכה למעשׂה.

במצב הזה לא יתעוררו בנו שום שאלות וספקות בכל המתרחש. אך בתוכנית הזאת ישנה רק תוספת אחת קטנה שנקראת הבחירה החופשית שלנו! כלומר המאמץ נדרש מצד האדם עצמו, שמוכרח להבין ולרצות בעצמו להיכלל בתוכנית העליונה הזאת של הבורא. אז בואו נסכים איתה, כמו מלאכים ששמעו להסברו של הבורא והסכימו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 01.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
מאין באת ולאן אתה הולך
תמונת ההולוגרמה של הנשמה
על פי פקודה ועל פי בחירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest