דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו נכיר את הבורא!

בואו נכיר את הבורא!

Laitman_2011-12-06_2338_w.jpg

לעולם איננו יודעים מה יקרה ברגע הבא. לא ידוע לנו מה יהיה המצב הבא של החברה, של העולם. ישנם אנשים שמרגישים את זה. ישנם אנשים שחוזים זאת, ובצורה נכונה מאוד. קיימת אצלם ההרגשה של השכבה האינפורמטיבית הזו.

זה מצביע על כך שהיא באמת קיימת, שכל האינפורמציה, האנרגיה, התנועה, התוכנית, באמת קיימות. פשוט אנחנו משתתפים בתוכנית הזאת בצורה אוטומטית, בלתי מודעת. אנחנו לא רואים אותה לפנינו, לא רואים כיצד אנחנו פועלים בכל רגע, מה מתרחש איתנו, מה עלול להתרחש. רק מסיבה זו אנחנו מרגישים את עצמנו חופשיים.

ובאמת, זה לא חופש, אלא מצב בלתי הכרתי שאיננו מכירים עד כמה אנחנו מנוהלים.

אם נפנה לביולוגים, לפסיכולוגים, הם יאשרו שלמעשה אין לאדם שום "חופש בחירה". "בעל כורחך אתה נולד". אתה לא בחרת היכן, מי תהיה ומתי, באיזו משפחה, באיזה זמן יחנכו אותך –לא בחרת כלום. מתוך הנטיות הפנימיות שלך מהלידה, מתוך משפחתך, החברה שבה התחנכת, אתה בוחר את דרכך העתידית.

לכן כאן הכול כבר קבוע מראש אפילו על ידי אותם הנתונים שישנם בתוכנו וסביבנו. ולאחר מכן אתה פוגש, כביכול במקרה, את בן זוגך וכו'. כלומר, לאדם נראה שהוא כביכול חופשי, אך אם היינו עוקבים אחר עצמנו, היינו רואים שזה לא כך.

כך גם האדם שחי את החיים ומביט מגובה שנותיו על השנים שחלפו. הוא אפילו לא יכול להאמין שהוא זה שחווה את זה, שזה היה הוא, עד כדי כך הכול עבר בצורה אוטומטית. הוא פשוט שיחק כאן איזה תפקיד: משהו הניע אותו ולכן הוא נהג כך, אך אין בכך כלום ממנו עצמו. יוצא, שכוח הטבע המניע את כל זה, הוא קובע את הכול בצורה מוחלטת.

אולם אם כך נשאלת השאלה: "מהי משמעות של קיומנו? אם הכוח הגדול והחכם הזה נמצא בהרבה דרגות מעלינו בגדלותו ליצור, לברוא, להגשים, אז בשביל מה כל זה נעשה?!"

זאת אומרת, צריכה להיות מטרה, אחרת לא קיים שום בסיס לבריאה, לכך שמשהו בכלל יתקיים. אנחנו רואים מתוך חיי היום יום שלנו, שבכל זאת קיימות הסיבה, התוצאה, התפתחות של הסיבה והתוצאה. אנחנו אולי לא מגלים ולא רואים את כל זה, אך אנחנו רואים שבאופן כזה הכול נוצר.

אז מהי ההתפתחות של הסיבה והתוצאה שלנו שחייבת להיות מכוונת למטרה? לאן היא מובילה? העניין הזה, שהוא החשוב ביותר עד היום, לא מגולה על ידינו.

אז אנחנו ואתם, אלה ששואלים על המשמעות, על מטרת החיים, מקווים לגלות את המטרה הזו. בשביל זה אנחנו צריכים לגלות לעצמנו את הכוח הזה שמנהל אותנו וכל הזמן מוביל אותנו בגורל שלנו.

כיצד לגלות אותו? פשוט מאוד. צריך רק להתבונן בתשומת לב למה שמתרחש איתנו. אבל להסתכל לא כמו ילד קטן שרץ בחדרו כאילו אימא השאירה אותו והוא עכשיו לבד והוא יכול לעשות את מה שירצה. אבל אימא יודעת את כל מה שהוא עושה, והוא מרגיש את עצמו חופשי.

אם הילד הקטן הזה, כלומר אנחנו, נתחיל לתאר לעצמנו ולחשוב כיצד בכל רגע הכוח הזה מוביל אותנו, אנחנו מתוך החיים הרגילים שלנו נוכל להתחיל להרגיש אותו, לראות את הסיבות ואת התוצאות של מה שהוא עושה איתנו. באופן כזה צריך להכיר אותו, דרך תרגילים פסיכולוגים רגילים.

מתוך שיעור מס' 3 של הכנס בליטא, 24.03.12

ידיעות קודמות בנושא:
החיפוש אחר הרגש החדש
הכוח שממלא את כל היקום
להרגיש את הכוח שמנהל אותנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest