דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהתגברות על ההתנגדות האחרונה של האגו הגשמי

בהתגברות על ההתנגדות האחרונה של האגו הגשמי

אם האדם נשמר בנפרד מהאחרים, אז מייד משתלטים עליו פחדים, דאגות, חרדות, כל מיני חששות, אכזבות, ספקות. הוא הולך לאיבוד ואינו יודע מה עליו לעשות. וכל זה כדי ללמד אותו שהוא צריך ללכת ב"למעלה מהדעת", למעלה מהשׂכל, מייד להתכלל במרכז הקבוצה, בין החברים, לקבל את דעתם. רק בצורה כזאת הוא יינצל.

אף אחד מאיתנו אינו יכול לבדו לעמוד בגבורה נגד המכשולים, אף גבר ואף אישה. לכן אם יש לכם איזה ספק, פחד, חשש בקשר לנכונות הדרך והמטרה, רצון לברוח, אז כל זה מורה על חוסר קשר עם הקבוצה. אתם אף פעם לא תוכלו להתגבר על הפחדים האלה לבד, אלא רק על ידי זה שאתם מסתתרים בתוך הקבוצה ומקבלים את דעתה, כמו ילד קטן שמסתתר בחצאית של אימא. רק בדרך כזאת אפשר להינצל, לזכות להירשם בספר החיים.

כל אחד עוד עתיד לחוות המון ספקות, דאגות, ספקות בעד ונגד, בושה. במקרה כזה, צריך פשוט להתכלל בקבוצה וללוות מהחברים את השׂכל והרגשות שלהם, בכך שמבטל את עצמו לגמרי. תיקח מהם את כל מה שיש להם, זה לבטח יוביל אותך אל המטרה. אל תסמוך על מה שיש לך, מפני שאין לך שום דבר חוץ מהאגו שלך. תחליף אותו בדעה הכללית של הקבוצה ועל ידי זה תצליח.

ההצלה היא רק במרכז הקבוצה, שזה המקום שאליו האדם נכנס בעיניים עצומות, מקבל את דעתם של האחרים וכך חי. אין דרך אחרת. כל ההתנגדות של האגו שלנו, הבעיות והספקות, נועדו לחייב אותנו להיכלל במרכז הקבוצה. אז בואו לא נשכח את זה ונחזק זה את זה. העיקר זה להפיץ בין כולם את החיבור והאיחוד שלנו. כך אנחנו נרכוש שׂכל כללי משותף והרגשות, ונשיג ערבות הדדית.

כאשר אני שומע על התנגדות שבה אנחנו נתקלים, אני שמח! שההתנגדות תהיה עוד יותר חזקה ואכזרית. שהמבקרים יתנפלו עלינו כמו להקת כלבים שכבר תופסת אותנו בשיניים בבגדים שלנו, אבל לא יכולים לנשוך בבשר החי. זה מראה את הכוח והעוצמה שלנו, את הנחיצות בהתנגדות קשה שתשמש דחיפה אחרונה, תעזור להשקיע את המאמצים האחרונים להשגת האיחוד הדרוש ליציאה מעבדות מצרים.

הודות לו אנחנו נוכל לקפוץ מעל למישור שבו פועל האגו שלנו וכל להקת המתנפלים. הם לא יוכלו לאחוז בהשתוקקות שלנו להשפעה, הם אינם רואים ומרגישים אותה. הם מבחינים רק באגו שלנו, בכך שמנסים לנשוך באותו המקום שבו הוא עדיין נשאר. אבל אם אנחנו מתעלים מעליו להשפעה, אז כל הכלבים ייעלמו, לא תישאר שום התנגדות.

זה דומה לטיל שממריא ברעש עצום ופיצוצים, בעמוד של אש, בזה שמשקיע מאמצים עצומים כדי להתנתק מכדור הארץ. ופתאום הטיל מתגבר על המשיכה של כדור הארץ והשקט משתרר סביבו. ההתנגדות הזאת מסתיימת ואנחנו מוצאים את עצמנו בטיסה חופשית בחלל הפתוח.

מתוך שיחה בסעודה, 18.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כמו ציפור שנושאת הכול אל הקן
להתגונן מפני עצמי בתוך הקבוצה
הקריטריון היחיד להצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest