דף הבית / המשבר ופתרונו / בדרך לעידן הנאורות השני

בדרך לעידן הנאורות השני

דעה: האם קיים אמצעי למניעת שקיעתה של הציוויליזציה האירופאית? מתחילת המאה ה-21 במרחבים האקדמאיים במערב החלו לדבר על נחיצותו של עידן הנאורות השני אשר אמור להעניק לתרבות האירופאית דחף חדש, מניע נוסף, כפי שנעשה בעידן הנאורות הקלאסי.

האליטה התרבותית נכשלת ושוקעת בתוך ההמונים כמו בבוץ, והאנושות לא רק שלא נהייתה בשלה יותר כפי שחלמו המשכילים, אלא חוזרת לילדות: מתעניינת רק בגוף, בנוחות, ברווחה, בעוצמת החפצים החומריים. האנושות האינפנטילית (ילדותית) של המאה ה-21 מדגימה ליקויים שמאפיינים ילדים, כגון: תמימות, היעדר מוסר, חוסר אומץ לב, בורות, נטייה לאלימות והליכה אחרי עדר.

אבד לחלוטין הביטחון ההשכלתי, בכך שהאדם מסוגל לקחת את עתיד העולם בידיו. אנחנו זקוקים לא לאידיאולוגיה, אלא להשקפת עולם, שזה מושג הרבה יותר רחב והגאונים תמיד הגדירו אותו.

התייחסותי: לא יהיה עידן הנאורות השני, כפי שמתארים אותו המומחים השליטים של אירופה האקדמאית. האגו פרח רק פעם אחת ונתן את פירותיו, והיום אנחנו קוטפים אותם! הנאורות השנייה חייבת להיות אלטרואיסטית, של אהבת הזולת, ולא האגואיסטים הם אלה שיביאו אותה לעולם, אלא אלה שמסוגלים לצאת מהאגו, כלומר המקובלים. עידן הנאורות השני נקרא "החינוך האינטגרלי" של העולם או "חכמת החיבור".

ידיעות קודמות בנושא:
משבר התרבות האירופאית
האנושות זקוקה למקור ידע חדש
מה צריך לעשות כדי שהציביליזציה תשרוד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest