בדרך אל הבורא

לכל בני האדם יש "נקודה שבלב", השתוקקות לגלות ולהשיג את מטרת החיים. השאלה אם היא מתגלה עכשיו באגואיזם הבהמי של האדם או לא.

 בעל הסולם כותב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", שרק בני אדם שמתגלה בהם הנקודה שבלב, פונים אל חכמת הקבלה, כתוצאה מההשתדלות לגלות מה מטרת החיים, מה משמעות הקיום.

הם מתחילים ללמוד את חכמת הקבלה ועשויים להיתקל בקשיים רציניים, בדיוק כפי שרבים נרשמים לאוניברסיטה ועוזבים את הלימוד. כמו שנאמר, "אלף נכנסים לחדר ואחד יוצא להוראה" כלומר אחד מגיע למימוש הלימוד.

הערה: האדם שלומד נמצא במצב לא כל כך פשוט, מלחשים לו ומשמיצים את חכמת הקבלה, ועליו להחזיק מעמד.

תשובתי: אכן על האדם להילחם נגד כל הוצאת דיבה על חכמת הקבלה. אבל פרט לכך, ישנם עוד קשיים רבים בדרך להביא את האנושות לחיבור עם הבורא, לגילוי של הבורא.

האנושות עצמה, כמו כל פרצוף רוחני, מתחלקת לשני חלקים: ראש וגוף. ישנם בני אדם, שלפי המבנה הפנימי שלהם משתייכים לראש, לגילוי הבורא. גילוי של העולם העליון, של מערכת ההנהגה העליונה הכרחי מבחינתם, עליהם להימצא בקשר ביניהם ואיתו.

וישנם אחרים, שלא מרגישים שום דחף והתעוררות רוחניים, או לחץ פנימי, מפני שהם שייכים לגוף של הפרצוף הרוחני. כלומר הם מסוגלים לתפוס את מה שהראש יעביר להם, וללכת בעקבות המסלול של הראש.

לכן, קיימות כמה בחינות התקרבות לגילוי מערכת ההנהגה העליונה לבני האדם בעולם שלנו. גם הראש, שהוא חלק מהגוף מתחלק לחלקים רבים: ימין, שמאל, החצי העליון, החצי התחתון של המערכת וכולי.

נכון להיום, מערכת האנושות כבר החלה להתהוות, להיווצר, לקבל צורה בהדרגה. אפשר לומר, שהקבוצה העולמית של "בני ברוך" כבר יוצרת את העוּבּר של ראש הפרצוף הרוחני הזה. אני מקווה שבזמן הקרוב נסיים את יצירתו ועיצובו, וכבר תהיה לנו חלוקה ברורה של האנושות לחלקים של ראש וגוף. אז נוכל לכוון את חכמת הקבלה ביחס לכל האנושות כנשמה אחת יחידה.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest