דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדיקה על חוסר אנוכיות

בדיקה על חוסר אנוכיות

גדלות הבורא, זו שאלה מאוד לא פשוטה. ודאי, שללא הרגשת גדלותו אנחנו לא יכולים לזוז מהמקום. אבל רק שלא ייצא, כמו בעולם שלנו, כאשר מטבענו אופייני לנו לכבד אדם חשוב.

החשיבות תלויה בסביבה. אם הסובבים מכבדים מישהו, אז גם אני אכבד אותו. אבל אם הסובבים מתייחסים אליו בזלזול, אז אני בהכרח גם כן אזלזל בו. זה תלוי רק בחברה שמשפיעה עליי. בהתאם לדעתה אני מחליט, מי חשוב עבורי ומי לא.

באופן טבעי אני תמיד מוכן לשרת אדם חשוב. האם אני מסכים לסחוב את המזוודה שלו ששוקלת 10 ק"ג או 100 ק"ג, לעבוד עבורו יום אחד או כל החיים, זה תלוי רק במידת חשיבותו בעיניי. אבל אלה הם מניעים אגואיסטיים טהורים. ואם הבורא יגלה לנו את גדלותו, אז אנחנו נשמח לעבוד למענו, כמו עבור אדם החשוב ביותר, מתוקף אותו הרצון האגואיסטי. זו לא תהיה "אמונה למעלה מהדעת" וכוונה על מנת להשפיע, אלא אגו רגיל, כי אני אעבוד למען התענוג, שאותו אני מקבל מהשייכות שלי לאישיות גדולה.

לשרת אדם גדול זהו תענוג, כך בנוי הטבע שלנו. ולכן במקרה כזה המכונה שלנו עובדת על חומר דלק רגיל, ולא מייצרת בזה שום עבודה רוחנית. כי עבודה רוחנית נמצאת מעל לכל תשלום, שמקבל הרצון לקבל בתור פיצוי.

לכן הבורא אינו יכול לגלות לנו את גדלותו, אם אנחנו מבקשים את זה כדי לעבוד בעזרתו, ומציבים את גדלות הבורא כתנאי לעבודה שלנו. כי אז נוצר אותו המצב, כמו בעולם שלנו. אני החשבתי איזה אדם כלא חשוב בעיניי, זלזלתי בו, ופתאום החברה אומרת לי: "מה, לא ידעת איזה אדם גדול הוא, חכם, עשיר, בעל השפעה!". ואז אני מייד מתחיל לכבד אותו ומוכן לשרת אותו.

הבורא ניסתר, הוא לא מגלה לנו את גדלותו. ורק בתנאי, שאנחנו, בעזרת הקבוצה, המורה, הלימוד, מכינים את עצמנו, כדי באמת לרצות השפעה, ורק לצורך השגת ההשפעה אנחנו זקוקים לכוח הבורא, שנקרא גדלותו, אז אנחנו מקבלים אותו.

כלומר, במקום הראשון חייבת לעמוד ההשפעה, ורק לצורך ביצוע של ההשפעה אנחנו רוצים להרגיש את גדלות הבורא. רק במקרה כזה תתגלה לנו הגדלות הזאת, שמתבססת על מה שחשוב לנו, להשפיע.

האדם צריך להכין בתוכו את החיסרון המיוחד הזה, שנקרא "ג' קווים". אנחנו עוד נלבן את הנקודה החשובה מאוד הזאת, אבל טוב שכבר התקרבנו אליה. זהו תנאי מאוד עדין אבל עקרוני – לדעת להפריד היכן מסתתרים המניעים האגואיסטיים והיכן נמצאת באמת ההשפעה כלפי גדלות הבורא.

מתוך ההכנה לשיעור, 30.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המתנה היחידה מהבורא
התמדה בזוטות יקרות
לשוות חשיבות לבורא

One comment

  1. יוסי בן סדון

    אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest