דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדיקה לנקיות הכוונה

בדיקה לנקיות הכוונה

אנחנו חייבים להנות מפעולות ההשפעה, כי מטרת הבריאה מצד הבורא הייתה להיטיב לנבראיו. ומטרת הנבראים הייתה ליהנות לבורא, כמו אורח שמודה לבעל הבית. לכן, אנחנו צריכים כל הזמן להחזיק את ההנאה "על הכוונת", לברר כיצד אפשר להשפיע לבורא נחת רוח, כדי לקבל ממנו את כל הכיבוד. העיקר, שכל זה יגרום לו נחת רוח.

רק זאת צריכה להיות המטרה של כל הפעולות שלנו, שהיא "סוף מעשה במחשבה תחילה". ומתוך זה עליי לחפש כיצד אני יכול לעשות נחת רוח לבורא? אילו בדיוק אמצעים עומדים לרשותי ולא סתם דמיונות? מה אני יכול לעשות למענו במצבי נכון להיום, נכון לעכשיו? באיזו צורה ודרך מי, דרך הטבע הדומם, דרך הצמחים, בעלי החיים, בני האדם ודרכי? כיצד עליי להתארגן בתוכי, לארגן את מחשבותיי ורצונותיי?

כך אני מתחיל לרכז את כל המציאות שאני מרגיש בתוך קרן אחת, באותו הכיוון, שואף לכוון אותה לטובת הבורא. המחשבות הללו נקראות "כוונה", שאת הנקיות שלה עליי לבדוק. ואולי אני משקר לעצמי?

את כל הבירור של המחשבות שלי ואת נכונות הכוונה אני חייב להעביר דרך הקבוצה. אז אני כבר לא אוכל לשקר לעצמי ואראה את היחס האמיתי שלי כלפי החברים, עד כמה אני בורח מהם או שמסכים להתחבר איתם? האם אני מוכן להתחבר איתם בלב ולדאוג לזולת יותר מאשר לעצמי? האם אני רואה את החיבור בינינו כהזדמנות ליהנות לבורא, לאפשר לו להתגלות בתוך ה"נקודות שבלב" שלנו?

כך בהדרגה, כל המציאות מתרכזת במרכז הקבוצה ואין יותר למה לדאוג, חוץ מלעשות נחת רוח לבורא דרך החיבור בינינו. באותה המידה שאנחנו רוצים ליהנות לו, אנחנו מגלים את הבורא במרכז החיבור שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אני רואה את המטרה דרך הפריסקופ של הקבוצה
לחיות בכוונות ולא ברצונות
ההתקדמות היא לא בצבירה, אלא באיכות החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest