דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בגלי שנאה ובגלי אהבה

בגלי שנאה ובגלי אהבה

שאלה: אתה מנסה להוכיח את הנכונות של זה, שאם אנחנו נתחיל לעבוד על הטבת היחסים שלנו בתוך עָם ישראל, אז המחבלים הערביים שגדלו בעזה, שמגיל אפס הטיפו להם שלהרוג יהודי זה הדבר הנעלה ביותר, שבזכות זה אתה מגיע מיד ל"גן עדן", הם פתאום יירגעו? הכרזה כזאת נראית לי נאיבית. באיזה אופן היחסים הפנימיים שלנו קשורים להתנהגות של המחבלים?

תשובתי: אני מבין, שהספקות שלך הם מוסמכים בהחלט. אבל רק תסביר: למה כולם שונאים את היהודים ואומרים שאנחנו גורמים נזק לעולם? למה בדרום קוריאה יש כזאת אנטישמיות חזקה? אם זו הייתה מדינה נוצרית, אז אפשר היה עוד איך שהוא להבין את זה. אבל האם היהודים העליבו מתישהו את בודהה? או אולי כבשנו שטחים קוריאניים?

למה האנטישמיות הולכת וגוברת בכל המדינות? למה קיימת תופעה כזאת? – יש לזה הסבר הגיוני רציונלי, רק שאנחנו פשוט לא רואים בזה את הקשר. כפי שאדם הקדמון היה רואה אותי לוחץ על כפתור בקיר, והחדר פתאום היה מואר באור. הוא היה חושב שאני מלאך, קוסם. וכאן זה אותו הדבר, הקשר קיים. אל תהיה כזה פרימיטיבי כמו אדם הקדמון, תשתדל לקשור את התופעות שמתרחשות בעולם.

זה מובן לאדם אפילו ללא ידיעת חכמת הקבלה, התורה הפנימית, החכמה האמיתית, אלא פשוט מתוך ניסיון החיים, מתוך בירור וניתוח של עובדות היסטוריות. האנטישמיות מעידה על כך, שהעָם היהודי הוא מיוחד ומשפיע על העולם כולו. כי האנטישמים מאשימים אותנו בכך שאנחנו מביאים רע לכל העולם.

באופן כזה, הם בעצם מצהירים: "אנחנו תלויים בכם! תפסיקו לעשות לנו רע! אנחנו לא יכולים לתקן את זה בשום דרך, אתם חזקים מאיתנו!". במילים אחרות, הם מבקשים מאיתנו לעשות להם טוב. והמצב הטוב, זה האיחוד.

תלמדו את זה מהטבע. כל הטבע הוא גלובלי ונמצא באיזון, ורק המין האנושי מזיק לכולם: מתערב בטבע והורס אותו, מוציא אותו מאיזון. כי האדם משתמש באגו שלו לא בצורה רגילה כדי לחיות, בכך שמקבל מהטבע את כל מה שדרוש לצורך הקיום, אלא ללא רחמים שודד ומקלקל את הטבע.

שאלה: יוצא, שהאגו שלנו הורג אותנו? האם זהו האבחון?

תשובתי: האגו מפריד בין האנשים, ואילו אנחנו צריכים להתחיל להתחבר מעל לאגו. כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". ואת זה אנחנו צריכים ללמוד לעשות. ולעָם ישראל יש את הידע כיצד לעשות את זה, וצריך להתחיל בתיקון הזה. וברגע שהוא יתחיל אותו, זה מיד יתפשט בכל העולם.

אז אומות העולם ירגישו שהתיקון מגיע מישראל ויתחילו להסתכל עלינו באהבה, יעזרו ויתמכו. ושכנינו הערביים, שמוכנים עכשיו להשמיד אותנו, יבואו ויעזרו לנו לבנות חיים טובים.

אנחנו בעצמנו מזמינים על עצמנו גלים של שנאה בכל רחבי העולם, בכך שלא רוצים להתחבר ולהתעלות מעל האגו שמפריד בינינו. אבל אם נעשה את זה, אז גלי השנאה הללו ייהפכו לגלי אהבה.

אם נסתכל על כל מה שמתרחש מנקודת מבט כזאת, אז אנחנו נרגיש בושה בפני אומות העולם על זה שאנחנו לא מבצעים את המשימה, את התפקיד שלנו. בעיקרון, היינו צריכים להתחיל לבצע אותו עוד מימי האר"י במאה ה- 16.

אבל מתחילת המאה ה- 20 אנחנו כבר פשוט היינו חייבים להתחיל בתיקון, מאותו הרגע שקיבלנו את האפשרות לחזור לארץ ישראל. באופן כזה אנחנו קיבלנו תנאים למימוש הייעוד שלנו כלפי כל אומות העולם. אנחנו קיימים רק למען העולם.

העָם היהודי, זו אותה הקבוצה שאברהם אסף בבבל העתיקה והוציא משם כדי לאחד אותה ובעזרתה לתקן את כל בבל. על כל זה מספרת חכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 421, 17.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הפירוד הפנימי מפחיד ומאיים יותר מהאויב החיצוני
האם לעולם יש צורך במלחמה הומאנית?
כיצד להפוך את האויבים לאחים אהובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest