דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / באיזו תדירות אתה נזכר בבורא?

באיזו תדירות אתה נזכר בבורא?

שאלה: איזה פחד אני צריך להרגיש, האם פחד לשכוח את הבורא?

תשובתי: זה כבר טוב אם יש כזה פחד. כמה פעמים ביום אתה נזכר בבורא, אם בכלל?

שאלה: זו כבר מדרגה רוחנית, אז איך מגיעים אליה?

תשובתי: על ידי ערבות הדדית, על ידי הגדלת חשיבות הבורא. העיקר, חשיבות הבורא. אתה צריך לסדר ולארגן כזאת סביבה, שהיא תחזיק בך את דרגת החשיבות הזאת.

אתה בעצמך פשוט רצון לקבל אגואיסטי ולא יותר, שרוצה לשכב מבלי לזוז ולקבל תענוג מבלי להשקיע שום מאמצים. ופתאום אתה מודיע ואומר, שאתה חושב על הבורא. איך אתה יכול לחשוב עליו? פשוט לא יכול להיות דבר כזה. הבורא לגמרי מנוגד לטבע שלי. לכן אתה צריך לקבל את החשיבות שלו מהסביבה.

השבירה הפכה אותנו להיות תלויים בסביבה וצריך להשתמש בזה. אם אדם מכניס את עצמו תחת השפעת הסביבה, אז זה עוזר לו ומשפיע עליו. אם הוא נזכר בבורא, אז זה אומר שהסביבה הזכירה לו, אבל הוא בעצמו סידר וארגן את הסביבה הזאת.

חייב להיות גורם חיצוני, גירוי חיצון, שמזכיר לנו על הבורא, כי אתה בעצמך אף פעם לא תסתכל לכיוון שלו ולא תחשוב עליו. לפעמים הבורא מזכיר לנו עליו. וזה מה שבדרך כלל קורה איתנו, שפתאום אנחנו נזכרים בבורא, בדרך הרוחנית. אבל זה בגלל התעוררות מלמעלה, וזה לא נחשב להתקדמות.

או שהסביבה מזכירה לנו על הבורא, על הדרך, ומחזיקה אותנו בחשיבות הרוחניות. אבל זו תוצאה של העבודה המקדימה שלנו ולכן זה נחשב על חשבוננו. אני השקעתי כוחות בסביבה, והסביבה משפיעה עליי.

אני בעצמי, בלי הבורא ובלי הסביבה, לא אתרומם מעל הקרקע. כזה הוא הטבע שלי. לכן נשאר לי רק להשקיע בסביבה שלי או לחכות עד שתבוא מלמעלה התעוררות ויעירו אותי. ובדרך כלל אנחנו מחכים להתעוררות מלמעלה, אבל זו דרך של ייסורים.

הבורא מעורר אותנו כמה פעמים ואחר כך עוזב. זה אומר, שהאדם צריך כנראה לקבל עוד קצת ייסורים כדי להפוך להיות קצת יותר רגיש להתעוררות מלמעלה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש "אהבת חברים", 04.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מעבר מפחד בהמי לפחד רוחני
ללמוד את שפת הבורא
חוט חי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest