דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / באיזו זכות הראש קובע עבור הגוף?

באיזו זכות הראש קובע עבור הגוף?

מיכאל לייטמן

מה יש באבא ואמא של עולם הניקודים, מדוע הם הופכים להיות ה"ראש" של עולם הניקודים ביחס לגוף, זו"ן (זעיר אנפין ונוקבא)? – יש בהם הארה מהפרצוף העליון, כתר, והאור הזה הוא הגנה מהרצונות האגואיסטיים, אור חסדים, השומר עליהם מהרצון לקבל תענוג.

אפילו אם הרצון הזה פתאום מופיע, אור ההשפעה יָגֵן עליהם מהקבלה האגואיסטית. ולכן אבא ואמא יכולים להיות ראש, לעמוד בראש. כי במה נבדל הראש מהגוף? – בעולם הגשמי הם עשויים מחומר שונה: מוח ובשׂר. אך במה נבדלים הראש והגוף הרוחניים? במה המחשבה שונה מהרצון? האם הרצון הוא אינו הדבר היחיד שנברא על ידי הבורא? – העיקרון של הראש הוא ניתוק מהרצון ליהנות שמאפשר לבצע פעולה מעליו.

דווקא בגלל זה הרצונות, הכלים הרוחניים, הופכים להיות "ראש", בכך שמקבלים הארה מהחסדים, אור ההשפעה, אשר מאפשר להם להתנתק מהרצון הכלוא בהם ולעשות חשבון מעליו, כאילו שמביט מהצד באופן אובייקטיבי, כמשקיף ניטראלי ובלתי תלוי. שם, היכן שיכולה להתקבל החלטה אובייקטיבית, החלק הזה הוא שנקרא ראש. ובזה השוני בין אדם ובהמה ובכלל מכל הטבע (דומם, צומח, חי). ברוחניות כל ההבדלים ערוכים וכלולים במהות עקרונית, ולא בחומר עצמו כפי שאופייני לעולם שלנו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 05.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
לא צריך לאבד את הראש, אפילו ברוחניות
עם ראש מורם גבוה
השיטה היחידה לעלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest