דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / באור של השפעה אתה משיג הכול

באור של השפעה אתה משיג הכול

laitman_2009-07_0229_70.jpg

שאלה: מדוע השינוי הפנימי של האדם בגישתו אל המציאות – מקבלה להשפעה, מאפשר לו השגה אין סופית של הווה, עבר ועתיד ?

תשובתי: אור זו תכונת ההשפעה, המתגלה לאדם, והכוללת בתוכה הכול. מאחר וזה הכוח היחיד של הטבע – הטבע עצמו ! האור מנהל אותנו, את הבריאה, כי חוץ מאיתנו לא נברא דבר, והגילוי ההולך וגדל שלו בתוכנו מגלה לנו את הכול מחוץ לזמן, תנועה ומקום.

לכן על ידי גילוי תכונת ההשפעה, האדם מגלה את כל פעולותיו של הבורא – מההתחלה ועד הסוף. "אין בורא ללא נברא, המגלה אותו". תכונת ההשפעה, המשפיעה על כל הבריאה – זה הבורא. כאשר תכונה זו, שיצרה אותי, מתחילה לשלוט בתוכי – זה אומר, שאני מגלה את הבורא. שליטת הרצון להשפיע, כוונת ההשפעה, תכונת ההשפעה בתוכי נקראת הגילוי של הבורא אלי.

הגילוי הזה מתבצע באותה מידה, שבה אני בעצמי הופך למשפיע. אז איך אני יכול לומר, שאני מגלה את הבורא? מי זה אותו ה-"אני" שעדיין מגלה את הבורא? יוצא, שבתוכי יש עדיין תכונות כאלו, שבינתיים לא מגלות את הבורא. אבל כתוצאה מכך, כשאני מגלה ומשיג הכול, כבר אין הפרדה ל- "אני" ו- "הוא" , ישנה רק תכונת ההשפעה, השולטת בתוכי בצורה אין סופית – ושום דבר חוץ מזה !

בסופו של דבר, אנחנו משנים את הכוח אשר מפעיל אותנו. אנחנו בעצמנו רוצים לשנות כוח זה – כדי שבמקום מחשבות קבועות על קבלה, נחשוב רק כיצד להשפיע. למעשה, אני פשוט התרגלתי לעבוד למען קבלה, אבל אין בזה שום דבר טוב. זה הרגל, שממנו אני לא מצליח להיפטר. בעל הסולם אומר, שיש רק בעיה פסיכולוגית במעבר לרצון להשפיע. הרי ברצון להשפיע קיימות הרבה יותר אפשרויות ליהנות ולהתפתח. אבל אנחנו, התרגלנו לפעול למען קבלה – וכך אנחנו עובדים.

לכן כנגד ההרגל שלנו אנחנו צריכים להכריח את הכוח החיצון, אור מקיף, שיפעל, כדי שהוא יחליף בתוכנו את תוכנת ההפעלה. וזה נקרא "ניצחוני בני".

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חוכמת הקבלה", 01.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
מיהו הבורא?
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest