דף הבית / חינוך, ילדים / באווירה של חברות

באווירה של חברות

שאלה: כשאתה מדבר על ההשכלה והחינוך אינטגרליים, האם אין לך ספק בכך שהדרך הזאת טובה יותר מאשר אותה הדרך שבה אנחנו הולכים?

תשובתי: זה שהיא טובה יותר, מובן באופן עקרוני אפילו בזמן ההסבר לכל אדם. הוא יכול לומר: "זה מסובך. יכול להיות שזה לא יעבוד, אבל זה טוב". אף אחד לא יגיד שזה רע, מפני שמהתחלה ועד הסוף זוהי דרך טובה. חוץ מזה, אנחנו עוברים את מימושה על עצמנו. לכן אין ספק בכך שהיא תעבוד.

שאלה: המערכת החברתית של היום התיישנה, היא לא מתאימה לשום דבר, אבל האדם התרגל אליה. וישנה מערכת חדשה וטובה עם פרספקטיבות דמיוניות, אבל כדי לעבור אליה האדם צריך להתגבר על הפחד, על קשיי ההתמדה וכולי. איך אפשר לעשות את זה?

תשובתי: אנחנו מצאנו דרך למנהלי בתי ספר. הם מצאו את המערכת שלנו של "הערבות ההדדית" כקרובה אליהם. אנחנו עורכים "שולחנות עגולים" אזוריים בערים קטנות, בכיכר המרכזית, עם הזמנת העירייה. בעריכת השולחנות העגולים משתתפים מורים, מנהלי בתי ספר, פעילי ציבור וכו'. מסביב לכל שולחן יושבים בין 10 ל- 15 אנשים שדנים בבעיות עירוניות ובכל מיני בעיות אחרות.

כל זה מכוון לכך, כדי לפתור את הבעיות האלה בעזרת חיבור – זוהי המשימה. כי הרי בדרך כלל הם פותרים משהו בישיבות ובאסיפות שלהם על ידי ויכוחים וצעקות זה על זה.

ואילו כאן האווירה היא שונה לחלוטין. אנחנו רוצים להתאסף יחד, כדי להגיע להסכם מסביב ל"שולחן העגול", להבין באיזה אופן, בשיתוף, בכך שעוזרים זה לזה, ולא על ידי משיכת השמיכה לעצמך, אנחנו נוכל לפתור את הבעיה הזאת. והם מגיעים למסקנות מדהימות.

לאחר כזאת הצלחה בעירייה ומסביבה נוצרת אווירה מסוימת. אנחנו מגיעים לשם עם ציוד, מזמינים לפי היכולת את הרדיו, הטלוויזיה, העיתונות. כל זה מקבל תהודה. אנחנו משדרים את זה בערוץ הטלוויזיה שלנו. טבעי הדבר, שהמידע מגיע גם לאינטרנט. העיתונות המקומית סוקרת את ה"שולחנות העגולים", כי בכל זאת משתתפים שם ראש העיר ושאר האנשים המכובדים שמביעים את דעתם. זה מאוד מרשים אותם. לאחר מכן אנחנו כבר יכולים להציע לממש את השיטה האינטגרלית.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עברנו את השלב הראשון. מה הלאה?
הפופולאריות של השיטה האינטגרלית
אופנה לשינוי אינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest