דף הבית / אהבה / את מי אני רוצה לתקן?

את מי אני רוצה לתקן?

כתבי רב"ש, כרך א', מאמר מס' 30: "מה לדרוש מאסיפת חברים":

"אם כן לא משנה זה שהחבר מדבר עליו לשון הרע, שבטח יש לו עליו שנאה. אלא האדם הרוצה לקנות אהבת חברים מטעם אהבת הזולת, האדם הזה הוא צריך תיקון, שיאהב את השני.

לכן בזמן שהאדם נותן את היגיעה ודן אותו לכף זכות, זוהי סגולה, שע"י היגיעה מה שהאדם נותן, נקרא זה "אתערותא דלתתא", ונותנים לו מלמעלה כח, שתהיה לו היכולת לאהוב את כל החברים בלי יוצא מהכלל."

האדם לא מבקש שהחברים יאהבו אותו, אלא הוא מבקש כוחות כדי לאהוב את החברים, על אף שהוא מרגיש קרירות, דחייה, שנאה מצידם. דרוש לו רק כוח שיאפשר לו לאהוב, מעל לכל הכישלונות והבעיות שמגלים לו מכל הצדדים.

"עיניים להם ולא ייראו", ו"כל הפוסל במומו פוסל". הבורא מסדר לנו את כל התנאים, ולמעשה כולם, חוץ ממני, כבר נמצאים בגמר התיקון. כלומר, אני חייב לתקן את עצמי ורק במידה הזאת תתגלה לפניי, פעם אחר פעם, התמונה האמיתית. גם עכשיו מתגלה לי התמונה האמיתית, אבל רק לפי מידת הקלקול שלי. ואחר כך, בכך שאני מתקן את עצמי חלקית, אני אראה משהו אחר.

כך העולם ישתנה בעיניי. כי הוא אינו תלוי באף אחד ובשום דבר, חוץ מה"כלים" שלי. העולם עצמו, זהו אור מופשט וחסר צורה. ודווקא אני מקנה לו צורות אלו או אחרות.

ולכן, אם אני רואה יחס רע מצד החבר, אני צריך לייצב בקשה נכונה. כי אני מרגיש חיסרון במשהו וה"משהו" הזה נמצא בידיים של הבורא, שהוא טוב ומטיב ומוכן לתת לי את הרצוי. וכל התנאים מסתדרים כך, שאני אבקש בצורה נכונה.

אפילו שעדיין אין לי רצון אמיתי לאהוב את החבר ה"שנוּא", אבל אני מרגיש שאני תלוי בו או ביחס שלי אליו. ואני מבקש לראות את הסיבה, לראות את האמת.

כל אחד צריך להגיע לבקשה כזאת בעצמו. אם אני לא עובד על שינוי היחס שלי כלפי החברים, אז במה אני בכלל מתעסק? את מי אני רוצה לשנות: אותם או את עצמי?

צריך לענות על השאלה הזאת בפנים בתוכי ולקבל החלטה. מי שמשנה את עצמו, אז הוא, מה שנקרא, עוסק בעבודת ה', ובאמת מממש את שיטת חכמת הקבלה. ומי שלא רוצה לתקן את עצמו אלא את האחרים, אז יכול ללכת לממשלה ולשאר הארגונים.

בחכמת הקבלה אני לא יכול לדרוש יחס אחר כלפיי. כאן התאספו אנשים, שמטרתם היא לתקן את עצמם. ואנחנו מתייחסים לחברים בהתאם, בכך שמבינים שכולנו יחד הולכים לתיקון, לאהבה, בכך שתומכים זה בזה ועוזרים זה לזה להשתנות, עד שנתחיל לאהוב באמת.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה נדרש מאסיפת חברים
לאהוב את החבר יותר מהבן שלי
על חשיבות אהבת החברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest