דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / אתם לא כל כך טובים כמו שאתם חושבים על עצמכם

אתם לא כל כך טובים כמו שאתם חושבים על עצמכם

מחקרו של ד. דאנינג (DAVID DUNNING), אוניברסיטת קורנל (CORNELL): האנשים מוגבלים עד כדי כך, שאינם מסוגלים להבין את המגבלות שלהם. לאנשים קשה לקבל מושג על מה הם לא יודעים, בין אם זה חוסר יכולת של חשיבה הגיונית, תגובה רגשית, הומור, או אפילו יכולת לשחק שחמט – האדם, בכל מקרה, נוטה להעריך את כישוריו בתחום מסוים מעל הממוצע.

דאנינג ערך לאנשים מבדקים בתחומים שונים של ידע. אחר כך הוא ספר את הנקודות שהם צברו וביקש מהם להעריך את הישגיהם. התוצאות היו זהות לכל תחומי הידע: אנשים שבאמת הצליחו במבדקים, הרגישו בטוחים יותר בהישגים שלהם מאשר אלה שהראו תוצאות גרועות יותר. אבל רק במעט. באופן כללי, כמעט כולם האמינו שהביצוע שלהם הוא מעל הממוצע. אפילו אלה שהראו את התוצאות הגרועות ביותר סברו שההישגים שלהם הם מעל הממוצע.

אותה המגמה נצפתה כלפי היכולת של האנשים להעריך בדיחות, דיוק בדקדוק, תוצאות של משחק שחמט. האנשים עם התוצאות הגרועות ביותר חשבו שהביצועים שלהם טובים יותר מהאחרים.

דאנינג סבור שחוסר היכולת של האנשים להעריך את הידע שלהם, הוא הגורם למחלות רבות של החברה. כמו כן, אנשים שאינם בעלי כישרון בתחום מסוים, בדרך כלל אינם מסוגלים להכיר בכישרונותיהם או רעיונותיהם הטובים של אנשים אחרים, בין אם הם עמיתיהם בעבודה או פוליטיקאים.

התוצאות הסופיות של המחקר יכולות לשמש כתזכורת לכך, שאתם לא כל כך טובים כמו שאתם חושבים על עצמכם.

התייחסותי: חכמת הקבלה מסבירה בפירוט עד כמה האגואיזם שלנו מסנוור אותנו ולא מאפשר לנו לראות את האמת. צריך לעשות מאמצים רבים בקבוצה, להיות נגד החברים כדי להתחיל, באופן שאתה תופס אותם, לראות את עצמך. ועל ידי זה שאנחנו מפתחים את התפיסה האובייקטיבית העל-אגואיסטית, אנחנו משיגים את היכולת לגלות את הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
השיטה היעילה ביותר
האם אני אדם או רק אוסף של נוירונים?
השפעת הסביבה על החלטותינו וזיכרוננו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest