דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתה עומד ליד המעלית שתעלה אותך

אתה עומד ליד המעלית שתעלה אותך

ניתן ליצור מגע עם המדרגה העליונה רק בזכות אותם האמצעים שניתנו לך בעולם הזה. כלומר, הקבוצה שאיתה צריך להתחבר, כאיש אחד בלב אחד, ולהגיע לערבות הדדית ואהבת חברים.

אבל תחילה נדרש ממך לבצע רק 1/125 מכל התנאים, ואחר כך עוד 1/125, וכן הלאה, וכך תתקרב לעליון בהדרגה. אבל כל פעם העליון ייראה לך כאין-סוף, ואתה תחשוב שאינך מסוגל לבצע את התנאי הזה. ולמעשה, זוהי רק המדרגה הקרובה ביותר אליך.

כשאתה מתחבר עם החברים ומביא את עצמך להתאמה עם המדרגה העליונה כדי ליצור איתה קשר, זה נקרא שאתה מגיע מ"האהבה לבריות" ל"אהבה לבורא". כי כאשר אתה מצטרף למדרגה העליונה, אתה נכנס לתוכה, כמו עובר ברחם אימו, ומתחיל לגדול שם.

אתה ביטלת את האגו שהיה לך במדרגה הקודמת, כשראית שאיתו לא תוכל להשיג כל הצלחה ולהתקדם הלאה. כדי להתחבר עם האחרים, נאלצת לבטל את האגואיזם שלך, כשעבדת בקבוצה. בצורה כזאת, אתה משאיר ממנו רק נקודה אחת, רק את הרצון להידבק לעליון, "הנקודה שבלב", ה"רשימו".

וכל האגו שלך נשאר למטה, מפני שסיננת את הרצון שלך דרך הקבוצה, כמו דרך מסננת. דרך המסננת הזאת אתה יכול להעביר רק את הרשימו הרוחני, הנקודה שבלב, כדי להכניס אותו לאח"פ דעליון. ומכאן מתחיל שלב העיבור במדרגה העליונה.

אני זקוק לקשר עם האחרים כדי שהוא יעזור לי להתרחק ולהשתחרר מהאגו שלי, שנופל ממני ושוקע בקרקעית, בזכות החיבור שלי עם החברים. בכך אני מבצע את מחצית העבודה שלי, מה שנקרא "מחצית השקל" שלי. ואת החצי השני כבר יוסיף העליון.

זה נקרא "מאהבת הבריות לאהבת הבורא". האהבה לבריות היא בניית הכלי, הרצון. האהבה לבורא זו ההתכללות שלך בעליון, שמתחיל לתפוס אותך כמו החלק היקר ביותר שלו. כי אתה הצלחת להיכנס לתוכו ללא הכוחות האגואיסטיים הרעים שלך.

אחרת, היית נחשב כמו גוף זר בתוך העליון, והיית גורם לו להרעלה. אבל אם אתה נכנס לשם רק עם הגֵן הרוחני (הרשימו) היחיד שלך, עם הנקודה שבלב, אז אינך נתפס כזר. כי את הנקודה הזאת הרי קיבלת מהעליון! היא מלכתחילה הייתה חלק שלו.

בשלב מסוים היא פרצה מהמדרגה שלה כלפי מטה, אל המדרגה האגואיסטית שלך, והחדירה לתוכך את החלקיק שלה, כדי שהיא תימצא לידך, בתוך האגואיזם שלך. ועכשיו, מתוך כל המציאות שלך, אתה חייב להבדיל את הנקודה האחת הזאת ולהחזיר אותה למקומה, למדרגה העליונה. אבל ה"אני" שלך כבר נדבק לגן הרוחני הזה, ולכן הוא עולה יחד איתו.

אנחנו משתמשים בנקודה שבלב כדי להעביר את ה"אני" שלנו מתוך האגואיזם שלנו, שאליו אנחנו דבוקים מלכתחילה, כמו בהמות. אנחנו מעבירים את ה"אני" שלנו לתוך הנקודה שבלב, ונדבקים אליה, כשאנחנו רוצים להימצא רק בה. ואז הנקודה הזאת מעלה אותנו לאח"פ דעליון. הנקודה שבלב משמשת כמו מעלית שמעלה אותי למעלה.

כי כל הגנים/הרשימות מגיעים מלמעלה למטה, וזה לא יוצר שום התחדשות. כל החידושים הם בכך שה"אני" שלי עולה איתם בכל פעם למעלה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 09.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
125 מדרגות בתיבת ההילוכים
חפירה טובה
השלבים בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest