דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארץ שניתנה לנו כמקדמה בשביל התיקון הרוחני

ארץ שניתנה לנו כמקדמה בשביל התיקון הרוחני

מלכתחילה, המקום שעליו נמצאת ארץ ישראל, זהו רצון ששייך לאומות העולם. וכתוצאה גשמית מהשורש הרוחני, מגיעה לארץ הזאת קבוצה שנקראת "עם ישראל" וכובשת אותה, משחררת אותה מהעמים שחיים בה כדי שעכשיו היא תוכל להיקרא "ארץ ישראל".

זה קורה בזכות הקשר של ה"ענפים" הגשמיים עם ה"שורש" הרוחני, אחרת אין לנו שום זכות קיום על הארץ הזאת, שום זכות של ירושת הארץ. רק במקרה שבו אנחנו מותאמים לארץ הזאת במובן הרוחני וראויים לה בהתאם לתיקון שלנו.

לכן, בעל הסולם כותב, שבעולם שלנו אנחנו קיבלנו את מדינת ישראל כאפשרות שניתנה מלמעלה למטה. בפעם הראשונה אנחנו מגיעים לארץ ישראל לגמרי לא מוכנים, לא מאוחדים כעם ישראל האמיתי. תמיד קודם היה תיקון על חשבון העבודה של האדם, תיקון הכוונה, באמצעות זה שהוא היה מגיע וכובש את הרצון, שנקרא "ארץ ישראל".

זה מה שקרה עם הקבוצה של אברהם שיצאה מבבל, ולאחר מכן בזמן שחזרו לארץ אחרי יציאת מצרים. לפני כן, היו התרחשויות ליד הר סיני וארבעים שנות גלות במדבר, ואחר כך מלחמות על כיבוש הארץ הזאת, ארץ ישראל עצמה והאזורים שמסביבה ששייכים לכיבושים של דוד המלך.

אבל כל זה היה רק בתנאי שקודם תיקנו את דרגת ה"אדם" ואחר כך את שאר הדרגות הנמוכות. כי הכוונה קודמת לרצון, קודם מתקנים את הכוונה ואחר כך היא כובשת את הרצון ולוקחת אותו תחת השליטה שלה.

דווקא הכוונה נקראת "אדם" או "עם ישראל". וכאשר אחרי הכוונה מתקנים את הרצון, את דרגות הדומם, הצומח והחי שלו, זה נקרא "ארץ ישראל".

לכן, קודם היינו מגיעים כבר מוכנים לפעולות הגשמיות על הארץ הזאת, ואחרי שכבשנו אותה קראנו לה "ארץ ישראל". אבל בפעם הזאת אנחנו חוזרים לכאן לגמרי לא מוכנים בצורה פנימית. ולכן המלחמות האלה, אלה לא מלחמות לכיבוש של ארץ הקודש, לא שחרור שלה מהאגו, אלא בינתיים זו רק אפשרות לגלות את הצורך בתיקון האדם. באותה המידה שאנחנו נתקן את עצמנו, אנחנו באמת נקבל לתוך הידיים שלנו את ארץ ישראל.

אחרת היא אף פעם לא תהיה שלנו. ובמידה שאנחנו נאחר בתיקון שלנו, אנחנו נשמע יותר ויותר טענות מאומות העולם שנמצאים לידינו וגם רחוק מאיתנו, שקובעים שהארץ הזאת לא שייכת לנו. יהיה לנו מאוד קשה לעמוד נגד זה, אף אחד לא יקשיב לתירוצים שלנו, כי הם באמת מאוד חלשים. אנחנו לא נוכל לשכנע אף אחד עם התירוצים של ההתרחשויות שקרו לפני אלפיים שנה, ואם אומות העולם יתחילו להאשים אותנו, יתעורר בעולם רעש מאוד גדול.

בתוך אומות העולם, וגם ביהודים עצמם, קיימת הרגשה שהמקום הזה לא באמת שייך לנו. כי בעצם ה"ענף" הגשמי צריך לשקף את ה"שורש" הרוחני, ובינתיים אנחנו לא זכינו בקשר עם ה"שורש". לכן אומות העולם לא מרגישים את הקשר שלנו עם הארץ.

פעם נתנו לנו הזדמנות כזאת מלמעלה, והייתה בנו תקווה וכן באומות העולם, הייתה קיימת איזו הארה. אולם לצערי תוך עשרות השנים האלה של קיום מדינת ישראל, ההארה הזאת נעלמה. אני לא שמעתי שהיום מישהו, חוץ מקבוצת "בני ברוך", קרא בקול גדול לתיקון הרוחני של עם ישראל וגם לתיקון הגשמי.

מתוך שיעור לפי מאמר "ירושת הארץ", 15.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ארץ ישראל על המפה ובנשמה
אזור מיוחד, שנכבש מהאגו
ישראל: הזדמנות לעלות או להיעלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest