דף הבית / כלכלה / כסף / "ארנק" כלל עולמי

"ארנק" כלל עולמי

מדינות אירופה חשבו שאם הן תיצורנה מטבע משותף ותתאחדנה מול אמריקה ורוסיה, הן תהפוכנה לכוח השלישי. ומסתבר שהאיחוד צריך לכלול גם אמון, הרגשת שותפות, השתתפות הדדית, פיננסים משותפים, ביטול הגבולות, כלומר ביטול הגבולות התרבותיים. הכול משותף.

את הגבולות בין המדינות עוד אפשר לבטל, אבל אי אפשר לעשות "ארנק" משותף. וזה הרי הדבר העיקרי! זה משקף את הרגשות והיחסים שלנו. מתי ניתן לומר שאנשים חיים ביחד? כאשר יש להם "סיר משותף". כך זה היה בימי קדם, וכך זה גם בימינו.

אם לבעל ואישה יש חשבונות נפרדים בבנק, והם הולכים למסעדה וכל אחד משלם עבור עצמו, האם זאת משפחה? אבל היום זה נחשב לנורמה: אתה משלם עבור זה ואני עבור זה וכך אנחנו מתקיימים.

התהליך האבולוציוני הביא לכך שהיום אנחנו מגלים שאנחנו קשורים זה לזה לא רק באירופה, אלא גם בכל העולם. זה אמנם מורגש בינתיים בצורות שונות במקומות שונים. העולם חייב להגיע למצב שבו בני האדם יתייחסו טוב זה כלפי זה. זאת כל הבעיה!

אנחנו לא יכולים סתם להגיע להסכמה בצורה דיפלומטית. רואים את זה מתוך הדוגמא של אירופה. הם לא יכולים! חייבים להרוס את הקשרים האגואיסטיים וליצור במקומם בהדרגה קשרים אלטרואיסטיים, כלומר, קשרים משותפים. חייבת להיות שותפות! והשותפות הזאת צריכה להיות מעל לכל ההבדלים בינינו. לא מדובר כאן על הניגודים. את הניגודים צריך למחוק, ואת ההבדלים צריך להשאיר, ומעליהם ליצור את השותפות, שתיקרא "עַם משותף", "העם האירופי". זה הכול.

למה הספרדים, האיטלקים, היוונים, הצרפתים, הגרמנים וכו' צריכים להרגיש שהם עמים שונים? מפני שיש להם שפות שונות?! אז ששפה אחת תתחיל להחליף בהדרגה את כל השפות, או איזה בליל של שפות, למשל אספרנטו. לא משנה! הטבע מחייב אותנו להגיע לזה. אחרת לא נוכל לעשות סדר בבלגאן.

מתוך ישיבת תוכן בנושא הערבות, 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין לאן לברוח
מאה חסרי מנוח
מחיר השוק המשותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest