דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אריך אנפין – על הנייר ובתוך הנשמה

אריך אנפין – על הנייר ובתוך הנשמה

כשאנחנו לומדים את "תלמוד עשר הספירות" או את "הפתיחה לחכמת הקבלה", אנחנו צריכים בהתחלה ללמוד את המערכת באופן מכאני. ולאחר מכן, כשהמערכת הזאת נמצאת מול העיניים, יהיה אפשר לשאול: "למה זה כך?".

אבל קודם כל צריך פשוט לקבל את הכול כפי שזה, כנתון. ורק לאחר מכן, אתה מתחיל להסתדר ולהתמצא ולהבין למה זה מסודר דווקא כך. לא ניתן לבלוע את כל החכמה בבת אחת. מפני שהכלים שלנו גדלים, מתבררים ומתחברים בסדר מסוים.

אנחנו לא יכולים לבנות כאן תיאוריות חדשות בעצמנו, אלא כמו בכל דבר אחר, אנחנו צריכים ללמוד מהטבע. ובטבע אנחנו מתקדמים מהחיצוניות לפנימיות: קודם אנחנו תופסים את הציור, ואחר כך נכנסים יותר ויותר פנימה, עד שמגיעים למהות של הדבר. אחרת, אנחנו נקלקל לעצמנו את כל הגישה לגילוי המציאות, ממש כך. 99% מהאנשים שעוזבים את הלימוד הם אלו שלא יכלו לסדר לעצמם גישה נכונה לגילוי.

כולנו נמצאים כאן כדי לגלות את העולם העליון. אבל מי שלא מבין ש"אין עוד מלבדו", ושכל מה שקורה איתנו מגיע מהבורא – לא יצליח בזה. אנחנו חייבים להצדיק אותו, לראות את כל הדברים השליליים כ"עזר כנגדו", ולסדר אותם בצורה כזאת שדווקא על ידי ההפרעות האלה נוכל לעלות ולברר דברים גבוהים יותר, פנימיים יותר ועדינים יותר.

אם האדם לא בונה כך את השרשרת ולא מסדר את הדברים בצורה נכונה, בזה אחר זה, כדי להגיע לתפיסה הנכונה, אז יוצא ש"אלף נכנסים לחדר ואחד יוצא להוראה".

אנחנו צריכים לקחת דוגמא מהילדים וללמוד מהטבע. מה כבר הילד יודע? – הוא לא מבין את מה שאבא שלו עושה, אבל הוא רוצה לעשות את אותו הדבר. הוא פשוט מחקה בצורה חיצונית את פעולותיו של המבוגר, מבלי להבין את המשמעות הפנימית שלהן. לכן הוא דופק בפטיש מפלסטיק, ללא כל שכל והבנה. כך גם אנחנו צריכים לצייר את הכול בצורה סכמאטית, מבלי להבין: כאן כתוב כתר, שם כתוב אבא ואמא, אריך אנפין… וזה בסדר. בינתיים זה מספיק לי.

לאחר מכן אני מתחיל להיכנס יותר ויותר פנימה. רק בצורה כזאת אני מתקדם. כי זאת חכמה, וחכמה לומדים דווקא בצורה כזאת. זה לא כמו "הזוהר", שאותו לומדים כסגולה. ב"תלמוד עשר הספירות" וב"פתיחה לחכמת הקבלה" קודם כל צריכים לדעת את התרשים. אם תנתק את הראש ותחכה כל הזמן לאור המחזיר למוטב – שום דבר לא יֵצא. אנחנו בכל זאת צריכים להתרשם קצת מהחכמה הזאת, כי אנחנו צריכים למצוא בתוך עצמנו את כל האלמנטים האלו, שמתוארים בספרים האלה בשפת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 26.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגדרת מונחים – המפתח ללימוד הקבלה
הלימוד בפתח הגילוי
ʺתלמוד עשר הספירותʺ – יומנו האישי של המקובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest