דף הבית / ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק ח'

ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק ח'

להשיג את תכונת הבורא.

שאלה: כיצד אנחנו יכולים להשיג את תכונת הבורא מבחינה רגשית ומחשבתית?

תשובתי: רק בקבוצה. עלינו להשיג מצב שבו חסד, אמת, צדק ושלום יפעלו באופן הדדי בינינו כך שנרגיש שאנו יוצרים מערכת מאוזנת, שנקראת הגוף הרוחני או הנשמה הכללית.

בכך שנתחיל ליצור אותה נראה מה חסר לנו: להוסיף קצת חסד, קצת אמת, קצת צדק, לסלק את השלום וכולי. אנחנו צריכים להבין כיצד לפעול באופן הדדי, באופן דינאמי ונכון בינינו. החיים הרוחניים מסתכמים בשמירה מתמדת על איזון בין כל ארבעת הקטגוריות.

זו העבודה שלנו. בזה נרגיש שאנחנו מתקדמים בעולם הרוחני, בכך שאנחנו מרגישים בתוכנו ובינינו את הבורא. באופן כללי, אלה החיים. זה לא מסובך, מפני שהאור העליון, שמשפיע עלינו בהתאם למאמצים שלנו, מבצע בעצמו את העבודה הזאת. אנחנו לא צריכים לחשוב איך נזהה ונכיר את הקטגוריות הללו. אנחנו פשוט צריכים להשתוקק לאיחוד ובאופן כזה הקטגוריות "חסד", "אמת", "צדק" ו"שלום" יבצעו בינינו את האיחוד.

אז כל אחד מארבעת החלקים הללו של הנשמה שלנו, כלומר חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות יתחילו לפעול בהדדיות ובצורה נכונה זה עם זה. אם הם ישיגו חיבור מינימלי נכון ויתחילו  לשקם את האיזון הפנימי, אז בתוכו נרגיש את הבורא, כפי שמרגישים את החיים באיזון בין איברי הגוף.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest