דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / ארבעים מדרגות בשבועיים ולא בארבעים שנה

ארבעים מדרגות בשבועיים ולא בארבעים שנה

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 5

שאלה: אתה אומר, שאנחנו מסוגלים ומוכנים לצאת ממצרים. תעזור לנו להיפטר מהכול ותעביר אותנו דרך הגשר הצר הזה, כדי שאנחנו נלך אחריך כמו אחרי מורה דרך.

תשובתי: כל מורה בדרך הרוחנית דומה למשה (מהמילה, "למשות", "למשוך", "להוציא"). וכל התורה, החל מאדם ועד מצרים, והעיקר, ממתן תורה ועד לכניסה לארץ ישראל, מתארת את הנדודים במדבר.

הנדודים במדבר, זהו מצב, כאשר אף אחד אינו רואה שום דבר, אינו יודע ואינו מבין כלום, אבל כולם הולכים אחרי המנהיג שלהם. המנהיג בטוח בעצמו. אבל יש לו בעיות עם הבורא: פעם הוא מבצע את הפקודות שלו ופעם לא, פעם מבין אותן בצורה נכונה ופעם לא. גם העם, פעם שומע למנהיג שלו ופעם לא, פעם מאמין לו ופעם לא, לפעמים צועק יותר על משה ולפעמים על הבורא, ולפעמים על שניהם. וכך אנחנו רואים, כיצד 40 שנה הם נמצאים בכאלה יחסים הדדיים מעניינים.

אני חייב לומר, שאין מה לקנא בתפקידו של המנהיג. מה הוא יכול לעשות? כלום. מה שהוא מבצע, הוא משתדל לבצע בנאמנות מרבית, בהשפעה, ולעשות כל מה שרק אפשר. לעיתים הוא מוכן להתפלל עבור כולם, לבקש מהבורא שירחם עליהם.

אבל אין לאן לברוח, הם צריכים לעבור את כל 40 המדרגות (40 שנות נדודים במדבר), כי 40 מדרגות, זהו המרחק מ"מלכות" ועד "בינה". וזה נמשך עד שכל הדור שיצא ממצרים מת, ורק הדור הבא, הצאצאים שלהם, נכנסים לארץ ישראל.

זה אומר, שכל הרצונות שהיו פעם תחת שליטת האגו, חייבים למות, ובמקומם יופיעו רצונות חדשים שכבר מותאמים לעבוד בעל מנת להשפיע. עד שזה לא יקרה, אין לאן לברוח. ואותו הקטע שניתן לעבור מבחינה תיאורטית, נניח תוך שבועיים, הם עברו ב- 40 שנה.

אמרתי לכם עוד לפני הכנס, שאתם עושים הכנה ובאים לכנס להמשיך אותה, ולא להסתכל עליי. כלומר הכול תלוי בהכנה ובקשר ביניכם. אני בסך הכול מלמד, ולא יכול לעשות שום דבר. כלום!

הכול תלוי בחיבור ובאיחוד שלכם, בחיבור הפנימי, הלבבי, שמכוון בצורה נכונה בכזה מובן, שיחד עם זה אתם מחכים להשפעת המאור, כמו מָן מהשמיים. האור יתקן, ישנה, יחבר אתכם זה עם זה. זהו הדבר העיקרי! ההשתוקקות זה כלפי זה ושל כולם יחד, למעלה.

צריך לתת עוד קצת יגיעה, אבל דווקא בכוונה כזאת – אנחנו, כולנו יחד, וכולנו מחכים לבורא, שיתקן אותנו וישמח בזה.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס סנט פטרבורג, 14.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מוליך דרך המדבר אל הארץ המובטחת
תפקידו של המורה
הרמקול של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest