דף הבית / אפילו לא חלמתם על ציביליזציה כזו

אפילו לא חלמתם על ציביליזציה כזו

שאלה מה Facebook: האם זה מציאותי לאחד את כולם לחברה אחת? אם כן, באיזה אופן? השיטה הכי מהירה ובטוחה היא, כאשר שני אויבים מתאחדים בעזרת אויב שלישי, ואויב שלישי, זו ציביליזציה אחרת. אבל יכול להיות שאני טועה.

תשובתי: זה טוב שאתה מבין, שאולי אתה טועה. היכן אותה ציביליזציה שלישית, שיכולה לאחד את כל האויבים יחד? אתה חושב, שאם עכשיו תופיע מעלינו איזו חללית ענקית או צלחת מעופפת שמכסה מחצית מכדור הארץ ומכניסה את כל כוכב הלכת שלנו לעלטה גמורה, אז היינו מתחילים לאהוב זה את זה? לא. זה לא נקרא לאהוב.

אנחנו לא יכולים לאהוב בצורה מאולצת, אלא רק אם נתחיל לחנך את עצמנו, על ידי התודעה שלנו, ולא תחת לחץ, לפתח השתוקקות אחד לשני, כמו הדדיות, אהבה, השפעה. אהבה, זה כאשר אני מרגיש מה אתה רוצה, ואתה מרגיש, מה אני רוצה, ואנחנו ממלאים זה את זה. אבל אף אחד אינו יכול למלא את עצמו. לכן ציביליזציה שלישית לא תעזור. מספיקה לנו הציביליזציה שלנו, אנחנו היחידים ביקום, ולא צריך לחפש אף אחד ושום דבר. נשאר לנו רק לתקן את עצמנו, למלא ולהשיג את המצב הנעלה ביותר, של נצחיות ושלמות, כלומר כזאת ציביליזציה, שאף אחד אפילו לא חלם עליה. בואו נעשה את זה!

מתוך תוכנית "תשובות על השאלות מהפייסבוק", 10.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest