דף הבית / חינוך, ילדים / אסור לדחות יותר!

אסור לדחות יותר!

laitman_2010-03-07_detsky-urok_9318.jpg

שאלה: דעת הקהל מהווה מכשיר חינוך בעל עוצמה רבה. באיזה אופן בקבוצות של החינוך האינטגרלי אפשר להשתמש במכשיר הזה? מה אנחנו מעודדים? איך אנחנו בוחרים את אותה ההתנהגות הרצויה שתואמת לאינטגרליות?

תשובתי: תוך כדי התהליך של הדיונים והשׂיחות אנחנו מביאים דוגמאות של התנהגות נכונה ולא נכונה, של שיתוף פעולה, מבררים את המוטיבציה, וכל מיני מניעים הכרתיים ותת הכרתיים, אינסטינקטיביים ומודעים: אינסטינקטיביים, שניתנו מהטבע, ונרכשו באופן אינסטינקטיבי מהחברה הסובבת תוך כדי תהליך החינוך, כאשר ההרגל נעשה טבע שני.

את כל זה אנחנו מנסים לחלק ולהסביר מהיכן זה נובע, מדוע זה תוצאה מהחברה הקודמת שבה גדלנו? מדוע חשוב לנו עכשיו להשתנות ובמיוחד לשנות ולחנך מחדש את ילדינו?

אבל אם הילדים יתחנכו באותה הסביבה של המבוגרים, אז עד שהם יתחנכו מחדש יעברו עוד כמה דורות. איך אפשר לעשות שכבר עכשיו הילדים שלנו יהיו אחרים? לשֵם כך אנחנו בכל זאת צריכים להשתנות בעצמנו.

אני חושב ששיתוף הפעולה של ההורים והילדים, האהבה כלפי הילדים, הרצון לתת להם עולם חדש וטוב, זה גורם מאוד חזק של השפעה על ההורים. הוא צריך לעורר אותנו לשינוי כזה שאנחנו לא סתם נשׂחק, אלא באמת נבנה חברה טובה עבור הילדים שלנו.

מתוך שיחה מס' 7 על החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נעים לעשות טוב!
ניסוי עדין
ההצגה שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest