דף הבית / המשבר ופתרונו / אסונות מעודדים התחזקות דתית

אסונות מעודדים התחזקות דתית

ידיעה: אסונות טבע יכולים לעודד גידול ברמות הדתיות בחברה. בפברואר 2011 באי הדרומי של ניו-זילנד, ליד קרייסטצ'רץ' (אזור קנטרברי), התרחשה רעידת אדמה עזה. האסון גבה 185 קורבנות, כמה אלפי בני אדם נפצעו.

הסתבר, שרעידת האדמה שינתה באופן מהותי את היחס בין הנשאלים, שלדבריהם הפכו להיות יותר דתיים, לבין הנשאלים שהפכו להיות פחות דתיים. ה"מתחזקים" היוו 8.6%, ואילו ה"נחלשים" רק 5.3% מתוך סך הנשאלים באזור. עם זאת, בשאר האזורים בניו-זילנד היחס הכללי לדת הפך להיות הרבה יותר קר בין השנים 2009-2011.

משתתפי הניסוי לא היו שונים זה מזה ברמת הרווחה לא לפני ולא אחרי האסון.

מחקרים סטטיסטיים קודמים בנושא היחס לדת, אפשרו לחוקרים מסוימים לדבר על כך שבעתיד הנראה לעין עלולים להיעלם מן העולם האנשים המאמינים. במאה השנים האחרונות, כך מנמקים מחברי המחקר, כמות האנשים הדתיים בכל המדינות הנחקרות, קטנה.

התייחסותי: פחד בלתי נודע, חוסר ביטחון, בכל הזמנים יצרו התחזקות דתית והזינו את הדת. אם התחושות הללו לא היו קיימות ואם המוות לא היה קיים, לא הייתה קיימת הדת, האמונה ההמונית במה שלא ניתן לחזות. חכמת הקבלה סותרת את הגישה הדתית לעולם. קיים טבע, החוקים שלו זה הכוח העליון. וכל הרגשות שהאדם חש כלפי הבורא וכל הרגשות שאותם הוא מייחס אליו, מגיעים מתוך הרגשות האופייניים לאדם עצמו ולו בלבד. בדיוק כפי שאנחנו מייחסים מחשבות ורגשות מסוימים לבעלי חיים.

 ידיעות קודמות בנושא:
אסונות מאחדים?
הטבע דוחף אותנו לאיחוד
הלקחים מאסונות הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest