דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / אנשים רגילים עם אפשרויות אין סופיות

אנשים רגילים עם אפשרויות אין סופיות

שאלה: אם אני כבר ביטלתי את עצמי בפני החברים, מה עוד אני יכול לעשות?

תשובתי: כשאני מבטל את עצמי, אני הופך לטיפת זרע שנכנסת לרחם ונדבקת לדופן שלה. עכשיו העובר הרוחני שלי צריך להתפתח. מתחיל לזרום אליי דם, רצון של דרגת הדומם, המוסיף לי חומר. החומר הדומם הזה צריך להפוך בי לדרגות הצומח, החי והאדם.

אני לפתע מרגיש שנאה ביחס לעליון ואני צריך לעבוד עליה כדי שוב לבטל את עצמי. בעזרת הביטול העצמי אני מעצב את עצמי בהשתוות עם העליון – אני מוכן לקבל ממנו הכול. על כך נאמר: "למה הולד דומה במעי אמו… נר דלוק לו על ראשו (כלומר אור ה"כתר") וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו… ומלמדין אותו כל התורה כולה." (מסכת נדה). האור מגיע לכל 620 רצונותיו ומתקן אותם כשהוא מספק להם את הכוונה להשפיע.

כל זה קורה בזכות הביטול העצמי, אנחנו לא צריכים יותר לעשות כלום. אין כלום חוץ מזה: כל ההתקדמות שלנו מתחילה מביטול עצמי. כל מדרגה חדשה, זהו ביטול עצמי חדש. אני מבטל את עצמי והעליון מתחיל לעבוד עליי, בדומה לרחם האם. כמו בחיים הרגילים, העובר נכנע בכל לאימו, הוא כאילו עוד לא קיים, לא מבין ולא מרגיש, רק מבטל את עצמו לחלוטין.

לאחר מכן, אני מתחיל לבטל את עצמי בדרגה גבוהה יותר, רוח, חג"ת. מתחילה ה"יניקה" שלי – זהו ביטול עצמי גדול עוד יותר. העליון מראה לי שהוא מבצע פעולות שמתקבלות על ידי האגו שלי כלא נכונות, נוראיות. תראו מה הבורא עושה בעולם, אילו ייסורים גורם לבני האדם! הרי כל הבעיות נובעות ממנו.

מתעוררים בי רצונות לא מתוקנים ואני מרגיש בהם שהבורא מתייחס לנבראים בצורה מזעזעת. זה אומר, שמתעוררים בי כוחות אמיתיים של האגו, "קליפות". ואני צריך לבטל את עצמי ולקבל את המצב הזה ב"אמונה למעלה מהדעת", כטוב ביותר.

את הכוח בשביל ביטול כזה אני לוקח מהחברים, מה"עשירייה" שלי. אין מקום אחר לגילוי הרוחני, אנחנו קיימים רק בקבוצה הזאת. הכוח מגיע מהבורא, אך מועבר אליי רק דרך הקבוצה. קודם היינו שווים, ועכשיו אני רואה אותם כאנשים גדולים. זה אני הפכתי אותם לכאלה והם נשארו כפי שהיו, אך בזכות הביטול העצמי שלי אני מתחיל לקבל מהם הזנה, כמו מרחם האם.

אני יכול לקבל מהם כל עולם אין סוף, הרי גם עכשיו אני נמצא בו, בלי לראות ובלי להרגיש את האור האין סופי הזה רק באשמת התכונות הלא מתוקנות שלי. לכן אם אני לא בורח אלא עובד בצורה נכונה, אני יכול לקבל הכול דרך העשירייה שלי במידת הביטול העצמי שלי – זה בכלל לא תלוי בהם. הם צריכים רק להיות מוכנים לעשות את אותו הדבר במידה מסוימת, וזה כבר מספיק לי כדי שאקבל מהם את הדרגה של עולם אין סוף.

מתוך שיעור לפי המאמר של הרב"ש, 24.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מעגלים עולים
להיוולד שוב ושוב
להתכלל בעבודה עד לביטול עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest