דף הבית / חינוך, ילדים / אני רוצה שלכולם יהיה טוב!

אני רוצה שלכולם יהיה טוב!

שאלה: במה בדיוק מסתכם החיבור בינינו?

תשובתי: החיבור מתבסס על כך, שכולנו שייכים לחברה אחת ורוצים לעשותה יותר צודקת, יותר טובה, סבלנית, שמקשיבה בתשומת לב רבה יותר לכל אדם.

אני רוצה שלכולם יהיה טוב! לא צריך לנשל אף אחד מנכסיו ולקחת את הכסף מהאנשים העשירים. ואסור לזלזל באף שכבה חלשה בעם: העניים, הזקנים, הנשים. אחד לא צריך לבוא על חשבון האחר.

זה אפשרי רק בתנאי, שבתחילה אנחנו נבנה מבנה חברתי צודק, על בסיס שוויון. ומנקודת מבט כזאת אנחנו כבר ניגש לכולם לפי הדוגמה של משפחה שבה יש ילדים, מבוגרים, אבא ואמא, הרבה תחומי אחריות, חובות, בעיות. אבל אם כולנו יושבים מסביב ל"שולחן עגול", אז אנחנו מבינים מה צריך לספק לילד, איזו תרופה צריך לתת לסבא הזקן, אילו הוצאות צריך להוציא על צרכי הבית. ועכשיו אנחנו מסתכלים מה נשאר לנו, ואת היתרה מחלקים בינינו ומזה חיים.

אם בכזאת צורה, ביחס של אהבה כלפי כולם, אנחנו היינו פועלים ופותרים את בעיות החברה, אז אף אחד לא היה יכול להתלונן מדוע עשינו דווקא כך. כי כולם היו רואים ויודעים שהכול נעשה לפי הצדק, מפני שלתינוק יש צרכים משלו ולזקן צרכים משלו. כלומר, קודם כל אנחנו צריכים להשיג חיבור, כמו במשפחה טובה.

ואז, אפילו שאין לנו משאבים כל כך גדולים, אנחנו מסתפקים בהם, ואף אחד לא יסבול וירגיש את עצמו מקופח. כי זאת הרי הטענה העיקרית שבדרך כלל קיימת אצל האדם, מפני שהוא מרגיש, "אין לי את מה שיש לאחר, ועוד על חשבוני".

מתוך הסדנה בטורונטו, 19.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור מעל לכל ההבדלים
סיכומים של "השולחן העגול"
כל העם סביב שולחן עגול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest