דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני רוצה את האמת ולא משחק

אני רוצה את האמת ולא משחק

שאלה  מה – Facebook: אתה מדבר כל הזמן על משחק. המילה משחק מאוד דוחה אותי. אני רוצה אמת ביחסים, ולא משחק. מה עליי לעשות?

תשובתי: הגורל משחק עם האדם. ועל האדם להבין שעליו לשחק עם עצמו, כדי להזמין את הכוח העליון, שישנה אותו, יתקן.

משחק, הוא לא סתם משחק, אלא הכוונה לבדיקת מצב ההווה והתכווננות לעתיד בכל רגע. מאחר והעתיד אינו ידוע וההווה בעיקרון לא מגולה ממש, אז אנחנו נמצאים כל הזמן כמו בערפל, במצב מעורפל: כיצד עלינו לנהוג?

התנהגות נכונה של האדם ביחס לעתיד נקראת "משחק". מפני שאיננו קובעים את העתיד שלנו, אלא רק את היחס שלנו אליו. הַכְוונה נכונה של עצמי ליחס נכון לעתיד טוב, תביא לנו בהווה טוב, וכך נתקדם.

זו עבודה רצינית מאוד, אבל מאחר והמצב הבא שלנו לא ברור לנו, אז התנועה שלנו היא לקראתו. יחס כלפי העולם, כלפי החיים, אפילו כלפי הבורא דומים למשחק על במה, כאשר אנחנו משחקים את המצב העתידי הטוב ביותר, מתארים לעצמנו, כיצד הוא יכול להיראות. וכאשר אנחנו משתוקקים אליו, בהתאם לכך אנחנו מקבלים אותו מלמעלה.

זהו עיקרון המבוסס רק על כך שהעתיד אינו ידוע, ואני יכול לקבוע את העתיד ואת היחס שלי כלפיו, את התכללות שלי בתוכו בעזרת פעולות, שנקראות "משחק".

שאלה: האם דיכאון הוא גם משחק?

תשובתי: גם הדיכאון הוא משחק, מפני שאנחנו בונים לפנינו תמונת עתיד חשוכה לגמרי, מעורפלת, לא ידועה, מפחידה. בעיקרון, חכמת הקבלה מדברת על האופן שבו עלינו להשיג את העתיד האמיתי והנכון ועלינו ליצור אותו. כאשר אני יוצר את העתיד הזה, "בונה אותו מקוביות", זהו המשחק. אני כל הזמן משחק, בונה זאת.

עלינו להבין בצורה נכונה, איך אנחנו משחקים ויוצרים את העתיד שלנו מהקוביות, כיצד עליו להיראות, כיצד עלינו לחבר את הקוביות האלה, מה עלינו לתאר לעצמנו, בעיקר ביחסים בינינו בעולם, שאנחנו יכולים לעשותו נפלא. אך מכיוון שאנחנו לא יכולים ליצור אותו, עלינו ללמוד לשחק.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.6.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest