דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני משמש מחשב עבור עצמי

אני משמש מחשב עבור עצמי

"בליל יום הכיפורים, הכוהן הגדול היה ער, הוא קרא פרשיות התנ"ך. אם הוא היה מתחיל לנמנם, אז הכוהנים הצעירים העירו אותו, בכך שנקשו באצבעותיהם. אם הוא התעייף, אז היו אומרים לו שיעמוד קצת על הרצפה (רצפת האבן בבית המקדש תמיד הייתה קרירה).

כל נכבדי ירושלים גם כן היו ערים בלילה הזה, כך שהכוהן הגדול היה יכול לשמוע את רעשי העיר וזה עזר לו לא לעצום את עיניו." ("מדרש מספר", פרשת "אחרי מות").

מדובר על הרצונות האישיים של האדם שתמיד צריכים להיות ערים, מפני שבחיבור הנכון שלהם למערכת אחת יחידה תלויה התכונה המשותפת שלהן, המצב של "הכוהן הגדול".

כאשר הם משיגים את זה, אז התכונה הכוללת שלהם, שנקראת "הכוהן הגדול", מוכנה לפעולה חדשה ומופיע מצב רוחני שנקרא "בוקר". כבר דיברנו על כך, שקיים מצב חיצוני של האדם והמצב הפנימי שלו ("קודש הקודשים"), שאותו הוא בונה מהרצונות שלו.

כלומר, כל הנפחים הללו, כביכול החלקים הפנימיים של האדם, האדם עצמו, הלבושים החיצוניים שלו, הסביבה שלו, זה הכול רצונות שלנו שמתחברים באופן מסוים ביניהם ומרכיבים תמונה, שמתוארת ב"מדרש רבא": בית מקדש, כוהנים שעוזרים לכוהן הגדול, קודש הקודשים, מזלגות-כפות, הלבוש שלו, הכניסה של הכוהן הגדול לקודש הקודשים, העבודה שלו במקדש וכל השאר.

כל זה, אוסף של כל התכונות של האדם בכזאת תמונה.

אבל אנחנו לא מדברים על תמונה שהמקובלים מציירים לנו, אלא על מה שאני צריך לעשות בפנים כדי שהתמונה הזאת תיווצר בתוכי. כמו למשל, מחשב והמסך שלו, שעליו אני רואה את התמונה החיצונית. במקרה הנתון, אני הוא המחשב. אני צריך לברר אילו תכונות צריכות להיות בי, אילו חיבורים, כדי שבתוכי אני אצור תמונה כמו על מסך המחשב. אז הן תהיינה תכונות שלי ולא הדגמה של תכונות זרות.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה מורכבת
מצבים רוחניים בדמויות של העולם שלנו
יום כיפור: צער או שמחה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest