דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני מכריז על אסיפה כללית של הנשמות בתוכי

אני מכריז על אסיפה כללית של הנשמות בתוכי

photo_rav_gh70_044.gif

"שׂכל" – זה אור החכמה שמתלבש בכלי. בהתאם לאור הזה, אנחנו מרגישים ומבינים את הבורא. העניין כאן הוא לא באור החכמה עצמו, אלא באור החסדים שמקבל אותו, כלומר באותה מידת ההשפעה שאליה אנחנו מסוגלים. שני האורות האלה מתאימים את עצמם זה לזה.

בעולמנו אנחנו מקבלים ישירות בתוך הרצון שלנו מידה מסוימת של אור, מבלי להלביש אותו, מבלי להידמות לבורא. ולכן אנחנו מאוד מוגבלים בשכל שלנו. זהו לא השכל הפועל, כי הוא אינו מלמד אותנו ואינו מראה לנו מה לעשות הלאה כדי לגלות את הבורא.

לעומת זאת, בעולם הרוחני אנחנו מקבלים את האור העליון, כלומר את גילוי הבורא, בכלים דהשפעה. זה נקרא שאני מגלה את הבורא, שאני מבין לגמרי מיהו ומהו.

בעולמנו אני יכול להסתכל על אדם כמו על קיר. הוא "בלתי-חדיר" עבורי: אינני מבין את שפתו, אינני מתמצא בתכונות שלו, אינני יודע את מחשבותיו. הוא נסתר ממני. ובעולם הרוחני המגע שלנו הוא חיבור. אני מייצר בתוכי את תכונת ההשפעה, שבה מתלבש האור, ואז אני מבין אותו. במילים אחרות, אני מבין את האחר. הרצון שלי מקבל את צורתו, את התבנית שלו. וכך זה עם כל אחד.

יש לי רצון-לקבל "גולמי" וחסר-צורה, ששייך למלכות דאין-סוף. וברצון הזה, באמצעות האהבה וההשפעה, אני בונה מודלים שונים כדי לקבל את הצורות של כל הנשמות שקיימות מחוץ לי. אני יוצר בתוכי את המקום להרכבת ה"לגו" של הנשמות, ובכך אני כולל בתוכי את כולם.

אבל זה בתנאי שאני מקצה לכל אחד מקום ברצון שלי, ומתאר לעצמי היכן כל אחד צריך לעמוד. מהיכן אני יכול לדעת את זה? – פשוט, לפי מידת ההשפעה שלי, אני אאפשר לאחרים להיכנס פנימה.

בסופו של דבר נוצרת תמונה שדומה לסמל של הכנס במוסקבה:

העיגול הוא כל הרצון שלי, ובו אני מקצה פלח עבור כל אחד. בהדרגה העיגול הזה מתמלא בנשמות, ובכך אני מחזיר לעצמי את הנשמה שלי. הרי עכשיו היא כביכול מחוץ לי: כל מה שמצטייר לי מבחוץ, זו הנשמה שלי.

אם כך, תכונת השפעה שאני מייצר היא רק התנאי והאמצעי שמאפשר לי להחזיר לתוכי את הנשמה שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שכל הפועל", 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חכמי הלב
השכל הפועל של הבורא
כולם בתוכי ואני בכולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest