דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / "אני לא מאמין להוקינג"

"אני לא מאמין להוקינג"

הערה: המדען-האסטרופיזיקאי הבריטי הידוע, סטיבן הוקינג, סבור שכדי שהמין האנושי יוכל להמשיך להתקיים, הוא חייב ליישב כוכבי לכת אחרים. הוא משוכנע שבעוד 100 שנה נחייה על מאדים, את האנרגיה נקבל מחורים שחורים, וניצור חורים שחורים בעצמנו. הוקינג בעל כוחות חיוּת רבים ודמיונות שונים.

התייחסותי: אלה כמובן פנטזיות. יוצא שהחיים על פני כדור הארץ לא מספיקים לנו, ואנחנו בורחים מהם למאדים, כדי לקפוץ אחר כך ממאדים לכוכבי לכת אחרים ומשאירים אחרינו בכל מקום ציוויליזציה זהה לזו שעל פני כדור הארץ. מה יאלץ אותנו לנטוש את כדור הארץ ולעבור לגור במאדים? ההתפתחות האומללה והעלובה שלנו, לכן נברח מעצמנו למאדים ונקים שם מושבה זהה לזו שעל פני האדמה? בשביל מה אנחנו צריכים את זה? בשביל מה אנחנו צריכים אנרגיה מחורים שחורים? כדי לעשות חורים שחורים בתוך עצמנו? מבלי לשנות את האדם אין לאן לזוז! מה הטעם בזה?!

הוקינג כל הזמן חולם שכיבוש גופים שמימיים, שהם למעשה אבנים, יקנה לאנושות אושר. אני זוכר כיצד חלמתי בילדותי על כוכבי לכת אחרים, והייתי מוכן לטוס לשם מבלי לחזור חזרה, ומה הלאה? בשביל מה, במה זה יכול להועיל? נניח שנחתתי על מאדים, יצאתי, הבטתי מסביב וראיתי שהכול ריקני ושקט. מה יש לנו לעשות שם? להתרבות בחליפות חלל? להציב בתים סגורים הרמטית? היחסים בינינו יישארו זהים, כמו על פני האדמה. האם נשכפל את כדור הארץ בצורות נוספות? "מסכן" כדור הארץ. כל עוד לא נשנה את האנושות, אין לנו לאן לברוח. בשביל מה להפיץ את הזיהום והזוהמה בכל רחבי החלל? בזה מסתכם חלומו של האסטרופיזיקאי? אני לא מבין את המדען הזה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest