דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / אני וא-לוהים – חלק ב'

אני וא-לוהים – חלק ב'

כל מה שאנו מרגישים בתוכנו, הוא לאו דווקא נכון, אין ערובה לכך שכך זה אכן קיים מחוץ לנו. אילו היו לנו תכונות אחרות, היינו מרגישים את המציאות אחרת.

יכול להיות שיש עכשיו סביבנו עולמות שלמים שאיננו קולטים. אם כך, גם את א-לוהים, אם נתפוס אותו, נתפוס אותו בתוך התכונות שלנו בלבד.

כלב מרגיש לפי חוש הריח, הנחש מרגיש לפי החום והקור. כדי להרגיש את העולם כמוהם, צריך חוש דומה. כלומר, הכול נתפס בנו בהתאם לחושים ולתכונות שבנו.

חכמת הקבלה מלמדת אילו תכונות יש לבנות בתוכנו, כדי לחוש בהן את א-לוהים. תכונות הכוח העליון הן טוב ומיטיב, השפעה, אהבה, נתינה – מוכנות לתת הכול לכולם. ואילו אנחנו בעלי טבע הפוך, אנחנו רוצים לקבל כל הזמן ומכולם, כל רגע אנחנו רוצים לקבל משהו חדש.

לכן אנחנו וא-לוהים לא נמצאים באותו התדר, באותו עולם. א-לוהים מפתח אותנו לגילויו, הוא כוח אחד שמסדר ומארגן את כל מה שקיים במציאות, והוא מפתח אותנו עד שנרצה לגלותו.

שום דבר לא קיים, רק אני וא-לוהים. אך עד כה אין לי חוש להרגיש זאת. כאשר מתעוררת בי תשוקה עזה לגילוי הא-לוהים, הוא מוביל אותי אל חכמת הקבלה.

כדי שאוכל לאחוז באיזה קצה החוט, עליי לומר לעצמי בכל מצב "אין עוד מלבדו". רק הוא מולי. ואם יתעורר בי זעם וכעס עליו? הוא לא מתרגש מזה… העיקר שאתייחס אליו.

בכל רגע בחיים צריך להשתדל לאתר את שתי ההבחנות הבאות: "אין עוד מלבדו" ו"טוב ומיטיב". אם אתה מרגיש שהוא עושה לך רע, זה בגלל שתכונותיך רעות. הרי ממנו בא רק טוב. זה כמו הורים שרוצים לפתח את הילד, קונים לו דברים חינוכיים והוא לא רוצה ללמוד.

עליי לבנות בתוכי תכונות של השפעה, כמו שלו, ואז ארגיש שאין עוד מלבדו ושהוא טוב ומיטיב. כל העולם הוא מעין עטיפה שכך מוצגת לעיניי, רק כדי לאפשר לי להתעלות בתכונותיי. כדי לא להתבלבל, מומלץ לשכוח מה שכתבתי כאן, ולשמוע שוב ושוב את התוכנית כולה.

לסיכום, מצא מורה וקבוצה שעוסקת בחכמת קבלה, ותלמד איך להתאים את עצמך לא-לוהים.

תקציר מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 516, 5.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest