"אני" הדו פרצופי

שאלה: כיצד לחדש את ההשתוקקות לרוחניות לאחר כנס "קבלה לעם" העולמי?

תשובתי: בכנס הרגשתם מכשול שהפריע לכם, פרעה. לראשונה נפגשתם איתו והבנתם מה זה עשרת המכות: רוצים לפרוץ אל הקשר עם האחרים, אך נדחים לאחור. עכשיו אנחנו צריכים להבין שבתגובה למכה שקיבלנו, אנחנו צריכים לפתח את הרצון העצמי שלנו, שווה ערך לכוח הדחייה. זה מתרחש רק באיחוד בין החברים בתהליך הלימוד שהופך לבקשה לאיחוד הרצונות.

עכשיו כבר קיימת בי הנחיצות, התרשמות מההתנגשות עם האגואיזם, הפרעה, האגואיזם המפריד אותי מהרוחניות. אני ממש נתקלתי בקיר ביני לבין הרוחניות, והקיר הזה, זה אותו הכוח הפוטנציאלי השלילי שדחף אותי אחורה.

קיבלתי מכה, אך אני חייב להבדיל ולהבחין שאני זה האגואיזם, ואם אצליח להתעלות מעל למכה הזאת באמונה למעלה מהדעת ולפתח כוח נגדי, אז אתקדם לתוך המבנה הזה, לתוך הקיר. אחר כך תבוא המכה הבאה, וכך עוד ועוד, כך אני עובר את המחסום שאצלו, כמו לכל תופעה ברוחניות, קיימות חמש דרגות של עביות או עשר ספירות.

את ההתקפה הזאת אנחנו כבר התחלנו, וכל פעם יהיה ברור ומובן לנו יותר מה אנחנו צריכים להשיג ונגד מה להיאבק. עכשיו צריך להפריד בתוכי את האכזבה, הכאב, המכה, הדחייה ולייחס אותם לא אליי, אלא אל ההפרעה שבתוכי. אני נמצא מחוץ למכה, מעל לדחייה והאכזבה, אם אני דבוק בקבוצה. זה עוזר לי להבליט בתוכי את אותו ה"אני" שמשתוקק לבורא, ואת אותו ה"אני" שהוא הפרעה.

ומה לעשות עם האכזבה וחוסר הכוחות? – לבקש עזרה מהבורא! דווקא עכשיו אני זקוק לו ולא קודם לכן. קודם חשבנו שאנחנו יכולים להשיג איחוד עם הקבוצה, ערבות, לגלות זאת בכוחות עצמנו. אנחנו אף פעם לא החשבנו את הבורא ככוח שלישי עיקרי שמבצע את כל העבודה. והיא גם כן נקראת כך: עבודת ה'. ואנחנו בסך הכול רק מזמינים אותו.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 15.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest