דף הבית / אקטואליה / אנטישמיות יהודית, חלק א' – תליינים של עצמנו

אנטישמיות יהודית, חלק א' – תליינים של עצמנו

שאלה: למה מאחורי ארגון החרם נגד ישראל עומדים יהודים, כולל גם ישראלים?

תשובתי: בעם היהודי, שלפי האגו שלו עולה על האחרים, טמון דחף של ניתוק מהשייכות היהודית שלנו. כתוצאה מכך, אנשים שבהם הדחף הזה חזק במיוחד, רוצים להדגים לכולם שהם להיפך, דואגים "לטובת העמים" שהם לא ישראל. דוגמאות דומות היו גם בגרמניה של היטלר ובהנהגה האמריקאית.

סיפור הידוע לכל על ספינה שעליה היו פליטים יהודים מאירופה שניסו להינצל ממוות במחנות ריכוז ולהגיע לארה"ב. יהודי שהיה מקורב באותם הזמנים לנשיא האמריקאי, ייעץ לו לא לקבל אותם. כתוצאה מכך הספינה חזרה בחזרה ואנשים מתו בתאי הגזים. דבר כזה התרחש לא אחת, ומכאן אנחנו צריכים להבין: טבעי שדווקא היהודים מציתים את האנטישמיות בכל רחבי העולם.

שאלה: אבל מה טבעי בזה?

תשובתי: אם אנחנו לא מקבלים חינוך נכון, אז חוסר ההתמצאות הפנימית מביאה אחדים לקצה השני של הספקטרום, ההפוך והאגואיסטי. לא במקרה יהודים אמריקאים רבים מכוונים נגד ישראל, ורוצים לנתק את כל הקשרים עם המדינה שלנו. הם מעדיפים להתבולל בקרב האוכלוסייה המקומית, ולהפוך להיות אך ורק אמריקאים. אני ראיתי את זה לא מזמן, ביום עיון של הארגונים האמריקאים בוושינגטון.

זהו הטבע שלנו, זהו השורש הפנימי של העם שלנו, שרוצה לברוח מהייעוד שלו. והייעוד הוא כדי להראות לעולם כולו דוגמה של חיבור ואיחוד טוב, שפותר את כל הבעיות. כל עוד אנחנו לא עושים זאת, האומות באות אלינו בטענות, מבלי שיבינו בעצמם את הסיבות השורשיות שלהם.

לאורך כל הגלות השנאה כלפי היהודים והאנטישמיות פעלו נגד המגמות של פירוד בעם שלנו. כי אם הלחץ של הכוחות החיצוניים היה נחלש, אנחנו בעצמנו היינו נסוגים מעול "היהדות", ולא היה נשאר מאיתנו כלום. "באמת, למה לי להיות יהודי? בשביל מה לסבול? מה התועלת מזה שכולם שונאים אותי? עדיף כבר להתבולל לשכוח הכול…".

המשך יבוא…

מתוך תוכנית בנושא "החרם על ישראל", 3.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest