דף הבית / כנסים / אנחנו עושים את זה אמיתי!

אנחנו עושים את זה אמיתי!

כל מה שאנחנו מרגישים בתוך האגואיזם נקרא "העולם הזה" או "העולם שלנו". מה שאנחנו יכולים להרגיש מחוץ לנו, ביציאה מהאגו שלנו, נקרא "העולם הבא" או "העולם העליון". התעוררות הנקודה שבלב מביאה אותנו למצב שבו עלינו לתאר לעצמנו שאנחנו נמצאים בין שני העולמות: או שהעולם העליון ימשוך אותנו למעלה, או שהעולם שלנו ימשוך אותנו למטה.

כדי להתגבר על האגואיזם ולהשתוקק למילוי העליון, עלינו לרכוש רצונות זרים, לא אגואיסטיים, ולהיספג בחשיבות המטרה, בחשיבות תכונת ההשפעה. לשם כך קיימת הקבוצה, הנציג הקרוב ביותר אלינו של העולם העליון. בתהליך התיקון הרוחני, אנחנו מגדילים בהדרגה את היקף הקבוצה, עד שמגיעים לעולם אין-סוף. כשגבולות הקבוצה מתרחבים ומתכללים בה עוד ועוד רצונות גדולים, כלים גדולים, אנחנו מתחילים להרגיש את העולמות הבאים, האורות הבאים, המדרגות הבאות.

חציית המחסום היא השגת החיבור עם הקבוצה, כשחשיבות היציאה מהאגו גוברת על פני שאר הרצונות, כשהשכל והרגש משתוקקים לרצון אחד: להיות בתוך האחרים, ולא בתוך עצמי. ההתכללות הראשונה בקבוצה היא המדרגה הרוחנית הראשונה.

האנושות בכללותה היא חסרת צורה, היא עדיין אינה מבינה לשם מה וכיצד היא קיימת. הקבוצה ניתנה לנו כדי שנתייחס לחברים כאל אלה שיכולים להדליק ולתחזק בנו את הרצון הרוחני. על אף שהאגואיזם הטבעי הוא רב עוצמה וקשה להיפטר ממנו, הקבוצה פועלת עלינו בעזרת הרצונות הרוחניים וההשתוקקויות הרוחניות.

בסופו של דבר הפעילויות המשותפות, הלימודים והכנסים, מעוררים בנו הרגשה חדשה, ובחיבור שלנו מתגלה הכוח המיוחד, שהוא מטרת הבריאה. אם נעבור מהחיבור המכאני לחיבור הפנימי, אם הרצונות והמחשבות שלנו יתחברו, נגיע להיות אדם אחד גדול, דומה לבורא.

סיסמתו של הכנס הבא היא: "אנחנו עושים את זה אמיתי". אנחנו – הם אלה שיש להם נקודה שבלב. אנחנו – זהו האיחוד שלנו, הקשר ההדדי, הפיתרון לכל הבעיות. דווקא בתוך ה"אנחנו" הזה קיים המילוי העליון של חיינו. הכנס הקרוב הוא הזדמנות להרגיש את כל העוצמה שקיימת במילה הזאת. אם אנחנו נעשה את זה אמיתי, נוכל להתגבר על כל הבעיות שמציב בפנינו הבורא, הטבע, ונגיע למצב שהוכן עבורנו, שקיים כבר, אך עדיין לא בחושים שלנו. עלינו רק לתקן את ההרגשה שלנו, לשנות את המציאות המדומה למציאות האמיתית. ואנחנו נעשה את זה!

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest