דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו מבקשים שהבורא יהיה איתנו כל הזמן

אנחנו מבקשים שהבורא יהיה איתנו כל הזמן

עכשיו נראה לי שאני פועל בעצמי, אולם למעשה אין לי שום עצמאות. זאת רק אשליה שקיימת בראש שלי, נקודת ניתוק, שבירה, שמאלצת אותי לחשוב שאני לבד.

זה דומה לילד קטן שאימו השאירה אותו לבד בחדר והוא אינו מבין שהיא כל הזמן משגיחה עליו מבלי שהוא יודע על כך.

אנחנו נשלטים לגמרי על ידי הכוח העליון שקובע את כל מחשבותינו וכל רצונותינו. לא קיים שום דבר שלא יוצא ממנו. והבחירה היחידה שהוא מאפשר לנו, היא האפשרות לעורר בעצמנו את פעולותיו. אבל לשם מה? האם הוא לא עושה את הכול? – ברור שכן! אז לשם מה עליי לעורר אותו לפעולה? – מפני שבצורה כזאת אני נעשה שותף של הבורא ואני מתחיל לבדוק האם כדאי לנהוג כך או אחרת?

אבל הוא היה עושה את הכול בלי התערבותי! אך על ידי זה אני מתחיל לגלות כיצד הוא צריך לנהוג. אני רוצה להקדים את מעשיו ובצורה כזאת אני לומד אותו, מגלה את הכוח העליון.

הבעיה היא שאני שוכח על כך ונדמה לי שאנחנו קיימים בצורה עצמאית אחד מהשני, שהבורא נמצא אי שם רחוק ואני נמצא כאן. אני מניח, שבינתיים אני אסתדר בלעדיו, אני אכין את עצמי ואחר כך אבוא אליו.

שאלה: טוב שהזכרת לי על כך מפני שאני כל הזמן שוכח. אז מה יהיה כשאני אצא מכאן?

תשובתי: אני לא יכול להיות כל הזמן לידך ולהזכיר לך. אבל יש לך חברים, ואם אתם תחתמו על הסכם כזה אז תוכלו לתמוך אחד בשני. אם אתם דורשים אחד מהשני לקיים את ההסכם, אז זה יקרה, והבורא יהיה איתכם. אבל אל תשכחו שהוא הראשון והוא האחרון ואנחנו זקוקים למאור המחזיר למוטב, הכוח היחיד שפועל בנברא. זהו התנאי ההכרחי.

מה זאת אומרת, לגלות את הבורא? חכמת הקבלה היא שיטה לגילוי הבורא לנבראים בעולם הזה. לגלות, כלומר, למשוך אותו לכל פעולה בכל רגע במציאות.

שאלה: אנחנו יכולים לבקש כולנו ביחד שהבורא יהיה כל הזמן איתנו. אבל כעבור זמן מה אני אירדם ואחר כך מישהו אחר. אז מה לעשות?

תשובתי: אתה תירדם, אבל מישהו אחר יהיה ער ואחר כך אתה תתעורר ומישהו אחר יירדם. כך כל הזמן מישהו יהיה על המשמר. זאת מערכת שלמה, אבל אתה היית בתוכה ללא הכרה, בצורת נקודה זעירה. ועכשיו רוצים שהנברא, שהיה רק "רשימו", שנברא מ"יש מאין", מאפס, מהיצור הזעיר, שיגיע לדרגת הבורא.

כל הפעולות לבניית הבסיס שבעזרתו אתה יכול להגיע לדרגת הבורא ולהיות כמוהו מתרחשות באופן טבעי. אין שום מקריות, אלא יש רק חוק פשוט, "אור", "כלי" וה"מסך" שמקשר ביניהם. וזה הכול.

כאשר אתה נמצא בעולם הזה, מסבירים לך את החוקים הללו ואומרים שאם אתה ממלא אותם, אז בהדרגה, צעד אחר צעד, אתה מתקדם, ובסופו של דבר, אתה תצליח. אבל זאת חוקיות ברורה, אין כאן שום נסים או פרוטקציה, אלא חוק פשוט. מאיתנו דורשים רק לציית לו בדיוק.

ובעזרת החברים אתה יכול להיות כל הזמן בכוונה הנכונה. אתה בעצמך אינך מסוגל לשמור עליה, אבל תחתום איתם על חוזה, ברית, שלפעמים אתה תזכיר להם ולפעמים הם יזכירו לך. יש לנו קבוצות בכל העולם, בכל קווי הרוחב ובינינו חייבת להיות ערבות.

אנחנו כלי אחד, רצון אחד שהתחלק למיליארדי חלקים. אבל החלוקה הזאת לטובתנו. עכשיו אדם אחד מתוך שבעה מיליארדים עסוק בעבודת הבורא, כלומר, כל יתר שבעה מיליארדים פחות אדם אחד, יכולים לישון. ואחר כך מישהו אחר יעסוק בזה וכל היתר ישנו. הרי זה נהדר!

אני רואה שאתה מחייך. זה מצא חן בעיניך. השבירה לטובתנו. בזכותה אנחנו יכולים לבצע פעולות מיקרוסקופיות שכל אחד מסוגל לבצען, ובסופו של דבר הן תהפוכנה לפעולה אחת ענקית.

מתוך שיעור ההכנה לכנס ערבה, 30.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לבבות מחוברים
כשהמחוג יזוז
לפי ההכְוונות של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest