דף הבית / יחסים / אנחנו לא שומעים אחד את השני

אנחנו לא שומעים אחד את השני

שאלה: כל אחד צריך לדעת להקשיב. הורים צריכים להקשיב לילדיהם, ילדים – למורים שנותנים להם מטלות, המנהיג – למונהגים תחתיו וכו'. רוב האנשים תופסים את עצמם כמאזינים טובים מאוד. מחקרים מראים כי לא יותר מ -10% מהאנשים הם בעלי יכולת להקשיב לבן שיח. מה הסיבה? מדוע אדם חושב שהוא יודע להקשיב, כשלמעשה זה ההפך?

תשובתי: מכיוון שהאדם משחק לפי האגואיזם שלו, ורוצה שכולם יראו עד כמה הוא ידידותי, קשוב ומגיב לדברים שנאמרים. למעשה, הוא רוצה להקשיב רק לעצמו, לראות רק את עצמו, להצדיק רק את עצמו. לכן, קשה לנו מאוד להיות בתקשורת נכונה זה עם זה. אנחנו לא שומעים אחד את השני.

למרות העובדה שכיום ישנם כלים שונים לתקשורת וידאו ואודיו, כדאי לבדוק עד כמה אנשים קשורים זה לזה ועם זאת, לא חברותיים יותר. אנחנו יכולים לשבת מבלי להרים את עיניים מתוכניות שונות שכביכול מחברות אותנו, אך עם זאת איננו שומעים או רואים אף אחד מלבד את עצמנו.

שאלה: קיים כלל בסיסי ביחסים בין אישיים האומר שלא ניתן להבין במדויק את משמעות המסר שמועבר על ידי הזולת. ברמה הפיזיולוגית, איננו מסוגלים לתפוס את המסר הזה. במהלך לימודים מיוחדים נמצא כי בעת האזנה לדיבור, אדם, בממוצע מגיע ל -25% בלבד מרמת היעילות. אפילו בשיחות לא רשמיות בין חברים, רק 60-70% מהמידע נקלט. מה גורם לפער הזה? אחרי הכול, יש דברים שהאגואיזם אוהב להקשיב להם.

תשובתי: לא משנה מה נעים לאגואיזם ומה לא, מכיוון שכולנו כלואים באהבה עצמית ורוצים להרגיש רק את עצמנו, אז מה שמגיע אלינו עדיין מתפרש בצורה שגויה, ולכן נשאר איפשהו באוויר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 14.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest