דף הבית / אנחנו לא שומעים אחד את השני

אנחנו לא שומעים אחד את השני

שאלה: רוב האנשים חושבים שהם מאזינים טובים אך מחקרים מראים כי לא יותר מעשרה אחוזים הם בעלי יכולת להקשיב לבן-שיח, מדוע האדם חושב שהוא יודע להקשיב כשלמעשה אנו רואים את ההפך?

תשובתי: מכיוון שהוא משחק את האגואיזם שלו ורוצה שכולם יראו עד כמה הוא ידידותי, קשוב ומגיב לדברים שנאמרים, אך למעשה הוא רוצה להקשיב רק לעצמו, לראות רק את עצמו, להצדיק רק את עצמו, לכן קשה לנו מאוד להיות בתקשורת נכונה זה עם זה, אנו לא שומעים אחד את השני. למרות העובדה שכיום ישנם כל מיני כלי תקשורת בווידאו ואודיו, כדאי לבדוק עד כמה אנשים קשורים זה לזה כי לא הפכנו לחברותיים יותר. אנו יכולים לשבת מבלי להרים את העיניים מתוכניות שונות שמחברות אותנו כביכול ועם זאת איננו שומעים או רואים אף אחד מלבד עצמנו.

שואל: קיים כלל בסיסי של יחסים בין אישיים האומר שלא ניתן להבין במדויק את משמעות המסר שמועבר על ידי השולח, ברמה הפיזיולוגית איננו מסוגלים לתפוס את המסר הזה.

במהלך מחקרים מיוחדים נמצא כי בעת האזנה לדיבור, אפילו בשיחות לא רשמיות של חברים אדם מגיע בממוצע ל כ-25% בלבד מרמת היעילות, , ורק 60-70% מהמידע נקלט. מה גורם לפער הזה? אחרי הכול יש דברים שהאגואיזם אוהב להקשיב להם.

תשובתי: לא משנה מה נעים לאגואיזם ומה לא, מכיוון שכולנו כלואים באהבה עצמית ורוצים להרגיש רק את עצמנו, אז מה שמגיע אלינו עדיין מתפרש בצורה שגויה ולכן נשאר איפשהו באוויר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה: "מיומנויות תקשורת“, 14.8.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest