דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו יכולים לשנות את כל הבריאה!

אנחנו יכולים לשנות את כל הבריאה!

laitman_2009-08_5961-70.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיף ד': וזהו מכונה, שב' הקוין שהיו לחים ונתערבו זה בזה, נקפאו עתה ע"י קו האמצעי שהוא ת"ת. ולא יתערבו עוד זה בזה.

מלמעלה באים אלינו רק שני קווים ואנחנו על ידי העבודה שלנו, בכך שמיישׂמים את הרשימות (רישומי מידע) המופיעים בנו, צריכים לבנות עליהם קו אמצעי. על הרשימות משפיעים שני קווים, ימין ושמאל, תכונת הרחמים ותכונת הדין, ההשפעה והקבלה. הם משפיעים עליי, על הרשימו שלי, ואני צריך בעזרת הרשימו ליישׂם באופן אופטימלי את שני הכוחות האלה, זה ייקרא קו ג', הקו האמצעי.

זאת העבודה שלי, לנצל בצורה נכונה את שני הכוחות שאותם אני מקבל מהבורא, ולמזג אותם בצורה נכונה בתוכי. איך אני אזהה את שני הכוחות האלה, מאין לי לדעת כיצד למזגם? – בתוכי תמיד קיימים רשימות שאותם אני צריך ליישׂם בכל מצב, בכל העלייה שלי עד לגמר התיקון. המצב הבא כבר ניתן, אין לי צורך לחפשׂ אותו. עליי רק ללמוד כיצד לחבר נכון כוחות, כיצד לעצב את המצב הבא בצורה האופטימלית ביותר, כדי שבכל מצב שניתן לי אני אהיה דומה לעליון.

heb-2010-07-12_heb_o_rav_zohar-la-am-lech-lecha_lesson_bb_pic.jpg

הבורא עיצב את שני הכוחות האלה, המגיעים אליי מלמעלה. ואני צריך על ידי העבודה שלי מלמטה לבנות מעצמי צורה, הדומה אליו, בעזרת שני הכוחות והרשימו. יש לי את כל הנתונים: יש  "מנוע" (רשימו), יש "פלוס" ו-"מינוס" (שני קווים). עליי רק לדעת בשביל מה אני מפעיל אותו, לשֵם איזו מטרה.

הכול כבר קיים, עליי רק להוסיף את המאמצים שלי, אך המאמצים הם לא בבניית המצב, אלא בהכרה, בשביל מה ולמה. בזה אני כבר דומה לבורא. הרבה פעמים אנחנו סבורים שאנחנו צריכים לתקן או לבנות את העולם. אך מאיתנו דורשים בסך הכול להתרכז במעשה פשוט יותר. ולמרות שהעבודה שלנו היא מאוד פשוטה, אך היא באמת משנה את כל המציאות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
האור של המצב העתידי
ועשה את השמים מאש ומים…
כל העולם בתוך רשימו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest