אנחנו חלוצים

שאלה: מה ההבדל בין קבוצה פיזית לקבוצה וירטואלית?

תשובתי: אם החברים יעבדו נכון ביניהם, אז כנראה שאין הבדל. למה כנראה? לשם כך עלינו לעבור שלבי התפתחות מסוימים, להשיג משהו, להתחיל להבין ולתפוס, לעבד את השלבים האלה, ואחר כך להתקדם.

אנחנו חלוצים בנושא הזה, מפני שאנחנו עושים דבר שמעולם לא מומש בהיסטוריה. הרי הקבוצה שאותה הרכיב אברהם בבבל העתיקה וקרא לה ישראל, הייתה בתנאים אחרים. הם לא היו בשבירה ועלו עד לדרגת בית המקדש הראשון, כלומר למדרגה אחת פחות מגמר התיקון. ואחר כך נשברו חלקית בבית המקדש הראשון, באופן מלא בבית המקדש השני וחלפו עוד 2000 שנה של ניתוק מהמצב הרוחני. לכן היום אנחנו מתחילים להתחבר מחדש.

מאחר ובזמנו הבבלים התפזרו על פני כל כדור הארץ וקבוצת אברהם גם היא התפזרה בעולם, והתערבבה עם עמים אחרים, אז עכשיו אנחנו מתחילים שוב לאט לאט להתאסף, מבלי להבין מאיפה ואיך. אבל אלה לא פעולות עצמאיות שלנו, אלא תוצאה של השפעת הבורא, האור הכללי, עלינו.

לכן, כשאנחנו מתאספים יחד, אנחנו לא יודעים כיצד לפעול. ישנן סכמות כלליות, כללים כלליים של תיקון הכלי השבור, של נשמה אחת. אבל על מה שלא תשאל, אני לא אומר לך, שכך צריך להיות, אפילו אם אהיה בטוח ב – 100%, מפני שבעולם הרוחני קיים הכלל "אין חכם כבעל ניסיון".

חכם, זה מי שעבר הכול ומדבר על כך רק מניסיונו האישי. אבל מי מכיר את אותן מדרגות, שאנחנו עוברים עכשיו? אין בדור שלנו אנשים כאלה. לדור הבא כבר יהיה קל יותר. אנחנו משאירים להם את המורים שלנו, את הרישומים שלנו, אנחנו משאירים להם את הכלי השבור שהתחלנו לשחזר ולכן וודאי שיהיה להם פשוט יותר לעשות זאת.

אינני יודע בוודאות כיצד הקבוצה תעבור את מדרגות ההשגה. אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים. ולמרות שאנחנו מתקדמים די מהר, בכל זאת כל צעד קטנטן, הוא חדש. לכן הזמן יגיד. נתקדם באופן אינטנסיבי ונראה על עצמנו כיצד זה עובד. בעיקרון, התנועה שלנו דומה מאוד לאותם מצבים שעברו מקובלים בדורות הקודמים, אבל יתכנו גם שינויים, כי העבודה הקבוצתית מיושמת לראשונה. היא חדשה, מפני שבמהלך ההיסטוריה מעולם לא מומש איסוף של הכלים השבורים, הכלים של הנשמה הכללית.

מתוך שיעור עם הכלי העולמי, 11.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest