דף הבית / אקטואליה / אמריקה לפני הבחירה המכרעת

אמריקה לפני הבחירה המכרעת

שאלה: כל העולם בציפיה לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב. שני המועמדים לתפקיד מנוגדים לחלוטין זה מזה: האחד גבר, איש עסקים, רחוק מהפוליטיקה, השניה אישה, מזה שלושים שנה בזירה הפוליטית. הוא קצר רוח ואקסצנטרי, היא דיפלומטית ושקולה. הניגוד מתבטא גם במדיניות הציבורית שלהם בכל התחומים המהותיים: בכלכלה, בבריאות וביחסים הבינלאומיים. יחד עם זאת לשני המועמדים יש סיכויים שווים להיבחר. מערכת בחירות זו, ככל הנראה, היא הסוערת ביותר מכל קודמותיה. מחצית הבוחרים בטוחים שטראמפ הוא "פצצה גרעינית" לעולם כולו, הרודן הבא, ואילו החצי השני חושב אותו הדבר על הילרי קלינטון. מה הסיבה להערכתך לחלוקה כה חדה?

תשובתי: להערכתי אמריקה עברה סף בהתפתחותה שאחריו הבשיל הצורך בשינוי. האליטה שמייצגת הילרי קלינטון חוסמת את תהליך השינוי, ולכן התרחש פיצול בין הבוחרים השייכים לאליטה הישנה, לבין אלה שרוצים באמריקה חדשה. המדינה התפצלה לשני חצאים בדיוק. לאורך שלושים השנים האחרונות ובמיוחד בזמן האחרון אנו עדים לשקיעתה של ארה"ב, שמבצעת טעות אחר טעות במדיניות הבינלאומית. התערבותה בחלקי העולם השונים הותירו ממשלות הרוסות, "האביב הערבי" עם מהומות והפיכות, ובעיות עם סין, יפן, תורכיה, לוב ועוד.

ארה"ב מזלזלת באופן מכוון באירופה, היא מציתה עימותים במזרח התיכון, במטרה להציף את אירופה בגלים של פליטים מוסלמים. בכל מקום מתחילים לגלות שנאה כלפי האמריקאים, השפעתם אמנם ניכרת עדיין אך רק בכוח הזרוע. אבדו הכבוד וההערצה לאמריקה או הרצון לחקות אותה כמו בעבר. החלום האמריקאי התנפץ ונמוג מזמן ולכן הגישה שמציגה הילרי כבר לא רלוונטית. בעוד שדונלד טראמפ נתפס כסוציאליסט שמדבר ישירות ללא כל דיפלומטיה פוליטית. הוא רמס את הילרי עד כדי כך שגרם ליציאתה ממסגרות דיפלומטיות. טראמפ נושא רוח חדשה, החלטית יותר, פתוחה, אמיתית, ישרה. יש בו תכונות כאלה שאמריקה זקוקה להן היום.

איני מתכוון לדבר בשיבחו, אך כמדען אונטולוג וכמקובל, אני יכול להצהיר שהתפתחות האירועים שאנחנו עדים להם כעת ושנראה בעתיד הקרוב, מדברים בעד טראמפ, ואילו הילרי קלינטון מייצגת את הדור הישן של הפוליטיקאים, היא אינה מתאימה לדורנו ולכן ודאי שלא לדורות הבאים. לכן להערכתי, אין להילרי שום סיכוי להצליח וגם אם תיבחר במפתיע, מצפה לה כישלון מוחלט, מכיוון שהיא ללא ספק תמשיך את המדיניות של אובמה, מדיניות שהובילה את אמריקה לעימות עם רוסיה ומקומות נוספים בעולם. אזרחי אמריקה לא יכולים להרשות לתהליך הזה להימשך.

בזמן ממשלת אובמה העולם הפך לפחות ופחות יציב. אמריקה אחראית לאירועים שונים שהתרחשו במשך הזמן הזה בכל מיני מדינות, למשחקים ותככים מחתרתיים כלפי עמים שונים שהופקרו אחר כך לגורלם. שמונה שנות כהונתו של אובמה, לא הועילו במיוחד לאף מגזר בארה"ב אף לא לאפרו-אמריקאים, למעט מליוני פליטים מוסלמיים שקיבלו אישור להיכנס לארה"ב. כמו כן לא ניכרת התקדמות בשום תחום ומוסד חינוכי או מדיני. להערכתי כהונתה של הילרי קלינטון רק תחמיר את המצב ולכן לא הייתי לוקח סיכון להצביע עבורה.

מתוך שיחה על הבחירות הקרובות בארה"ב, 1.11.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest