דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמצעים להתקדמות רוחנית

אמצעים להתקדמות רוחנית

photo_rav_gh70_269.jpg

שאלה: כדי לבצע פעולה גשמית, אני הולך עם הרגליים ונע ממקום למקום. איזה איבר רוחני מעביר אותי ממצב פנימי אחד לשני?

תשובתי: בעולם הרוחני אנחנו גם כן נעים בעזרת "רגליים", ימין ושמאל. אתה בודק מה זה קו ימין, מה זה קו שמאל, ויכול להבדיל אותם זה מזה. וכשאתה עומד על הקווים האלה, אתה יכול להבין, מהי המשמעות של קרוב יותר קדימה, או רחוק יותר אחורה. אתה הולך עליהם, בכך שאתה פוסע על ה"ארץ" (על הרצון).

אלה הם סמלים חיצוניים של התכונות הפנימיות. אם אתה תפרש אותם בצורה נכונה, אז אתה תראה, שבמקום הגוף הגשמי שלך והעולם החיצוני הסובב אותו, קיימת הנשמה שלך בסביבה הרוחנית. תעבור מתמונה אחת לאחרת ותראה, כיצד האחת תואמת לשנייה.

בעל הסולם כותב ב"תלמוד עשר הספירות", חלק א', אות ל"ג: "תנועה רוחנית, פירושה, התחדשות של שינוי צורה". אין שום תנועה אחרת, אלא רק על חשבון שינויי התכונות מ"למען עצמי" ל"על מנת להשפיע", מאגואיסטי למשפיע! רק זה נחשב לתנועה. ואילו האדם בדרך כלל מעדיף על פני כל זה, המון פעולות חיצוניות, אך אין בהן אפילו רמז להתקדמות רוחנית.

"עוד נשאר לבאר דבר הזמן והתנועה, שאנו נתקלים בהם כמעט בכל מלה בחכמה הזאת. אכן תדע, שהתנועה הרוחנית איננה כתנועה המוחשית ממקום למקום, אלא הכונה היא על התחדשות הצורה, שכל חידוש צורה אנו מכנים בשם תנועה". שום מושׂג אחר לא יכול להיקרא תנועה ברוחניות, רק התחדשות התכונות.

"כי אותו החידוש, דהיינו שינוי הצורה שנתחדשה ברוחני, במשונה מצורה הכללית הקודמתו שבאותו הרוחני, הרי היא נבחנת, שנתחלקה ונתרחקה מרוחני ההוא, ויצאה בשם ובשליטה לפי עצמה". כלומר נולד כאן מצב חדש לגמרי : רצון, מסך, "עביות", רשימות, כל המרכיבים של המצב החדש הזה שמופיע, בהשוואה לקודם.

שניהם צריכים להופיע בנברא אחד בצורה מדוייקת וברורה בכזה אופן, כדי שהוא יוכל לראות אותם ולבדוק, לספור ולמדוד את היחסים ביניהם. ואז זה יסמל, שהוא נמצא בתנועה הכרתית.

אם מישהו נע ועף ממקום למקום מבלי שידע על כך וירגיש זאת בעצמו, זה לא נקרא תנועה. מדובר רק על השׂגת הנברא עצמו.

"שבזה היא דומה לגמרי למהות גשמית אשר נפרד ממנה איזה חלק, ומתנענע והולך לו ממקום למקום. ולפיכך מכונה החידוש צורה בשם תנועה". ובכן, אתה רוצה להתקדם? זה אפשרי רק בזכות שינוי הרצון.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות" 06.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מהי תנועה רוחנית?
העמוד האמצעי
זמן = תנועה = מקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest