דף הבית / חינוך, ילדים / אמן של סגנון משולב

אמן של סגנון משולב

Laitman_2011-09_6594.jpg

שאלה: אם אני מתחיל להעביר קורס הכשרה של החינוך האינטגרלי, האם אני צריך לשמור על דימוי של מדען או משהו כזה? או שהכול תלוי באישיות של כל אחד ואחד?

תשובה: אתה צריך להיות כמו אמן של סגנון משולב. כמו אמן שמגלם בהצגות דמויות שונות. כך גם אנחנו נאלצים לעשות. כלומר, אני מצטט נתונים מהמדע, מהטכנולוגיה, מהתרבות, האמנות והמוסיקה, ואני גם יכול לספר בדיחות, או לרגש את כולם עד דמעות. וכל זה חוויה משותפת שלנו יחד במשך שעות ארוכות של התקשרות בינינו.

אנחנו כל הזמן "מתבשלים" יחד, בהרגשות משותפות, במחשבות, בחוויות, בעליות ובירידות שלנו, שבסופו של דבר נוצר מזה "סלט" שכולל כל אחד מאיתנו בתנאי שאנחנו חיים את זה. וכל אחד מרגיש ספוג על ידי כל האחרים, ומחשבותינו והרגשותינו הן פשוט משותפות, והכול ברור לכולם.

הערה: בבית הספר או באוניברסיטה של ימינו, ישנה אווירה כזאת שאנשים מדברים בצורה יבשה מאוד. הם בוחרים בסגנון מסוים ואינם מסוגלים להשתחרר מגבולותיו.

תשובה: גם אני משתמש בזה לעיתים קרובות. תלוי מה סוג החומר שאותו אני מעביר.

אם אני רוצה שהחומר יתקבל כהשכלה ולא כחינוך, כמו, נניח, פיסיקה של העולם החדש, של החברה החדשה, אז בהתחלה אני מציג את הנתונים האלה ושם דגש על האבולוציה, על התפתחות הדרגתית של אירועים, על היסטוריה. כל זה באמצעות כל הנתונים שהמדע מאפשר לי, כל מה שיש בהישג יד. רק כך אני מעורר כבוד וביטחון כלפי העובדות שאותן אני מציג. במקרה כזה אני מתנהג כמדען, כסמכות.

מצד שני, כשאני מתחיל לדבר על תכנים נפשיים קונקרטיים, אז אני כמו פסיכולוג, או שאני מצטער עבורם. אנחנו כל הזמן משנים תפקידים.

מתוך שיחה מס' 11 על החינוך האינטגרלי, 26.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עקרונות היסוד של הקורסים
רק עובדות
בעולם הרוחני אין עצירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest