דף הבית / קבלה ומדע / אמונה שהופכת לידיעה

אמונה שהופכת לידיעה

מה ההבדל בין אמונה לידיעה? מהי "אמונת חכמים"? האם להאמין זה מספיק?

"אדם יכול להיות כופר באמת, ואם הוא מאמין בדברים רק בגלל הכומר שלו , או החברה גרמה לו כך לקבוע, בלי לדעת סיבה אחרת, אף כי אמונתו עשויה להיות נכונה, בכל זאת האמת שהוא מחזיק, הופכת לכפירתו." "האתיקה של האמונה", ו.ק. קליפורד.

שאלה: כיצד אתה כמקובל מתייחס לדברים האלו?

תשובה: נכון, אני מסכים עמו. אם אני מאמין למה שסתם אמרו לי, אני ודאי שלא נמצא בקו הנכון כלפי תפיסת החיים, אלא אני צריך לקבל על עצמי הדרכה של המורה שלי, מורה דרך, מדריך, רב שהוא גדול, הכוונה, ולהאמין לדרך הזאת, ואז אני חייב לעשות כל מה שהוא אומר ולקיים את זה בתוך החיים שלי, עם החברים שלי בלימוד, וכולי. אבל בשביל מה? – כדי להשיג מה שהוא אומר לי. זאת אומרת, אני חייב להאמין לו בפעולות שלי, לעשות כך וכך, אבל מטרת הפעולות היא להשיג מה שהוא אומר, לראות את זה, להרגיש את זה, להגיע לגילוי.

זה כמו שבחיים שלנו, שאני מלמד את הילד משהו, אני אומר לו: "עכשיו אתה לא יודע, אבל תראה, אם תעשה ככה ואחר כך ככה, ואחר כך כך, תראה מה שיֵצא לך, צריך להיות כך וכך". ואם הוא מאמין ועושה את הפעולות האלו כך וכך וכך וכך, הוא מגיע לאותה התוצאה. אז זה נקרא "אמונת חכמים", שהוא צריך להאמין במדריך, שהמדריך יודע.

אבל האמונה פה יש לה משמעות פרקטית בלבד. זאת אמונה שמספיקה לו כדי לממש את העצות ולקבל תוצאה, ואז האמונה הופכת להיות לידיעה.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע", מס' 26, 19.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest