דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמונה למעלה מהדעת ונשמה

אמונה למעלה מהדעת ונשמה

שאלה: מהי "אמונה למעלה מהדעת"?

תשובתי במושג אמונה למעלה מהדעת, הכוונה היא שאני עולה למעלה מהטבע שלי ונכנס למצב שבו נמצא הבורא, והוא הפוך למצב שבו אני היום. הבורא הוא תכונת השפעה, תכונה של הקשר הכולל, של אהבה כללית. מלכתחילה אין בי את התכונה הזאת, אבל אם אוכל באופן כלשהו ליצור אותה בתוכי, להרכיב ולגלות אותה, אז היא תימצא למעלה מהטבע האגואיסטי הנוכחי שלי ותיקרא "אמונה למעלה מהדעת". "דעת" זה מה שקורה בטבע שלי, באגו, בהבנה ובהרגשה. כאשר אעלה מעליו בכך שאני רוצה לפעול באופן הפוך, אז אמָצא בתכונה ההפוכה מהדעת, באמונה למעלה מהדעת. "הפוך" זה לא מנוגד.

באופן כללי, בהבנה הפשוטה שלנו את החיים ישנן אי-התאמות רבות שעלינו תחילה לעקוף ולאחר מכן להשתדל להרגיש, מפני שאמונה למעלה מהדעת מגיעה בהרגשה שקיים מצב כמו העולם העליון, כמו עלייה למעלה מעצמך, כמו חיים למען השפעה, ואתה רוצה לרכוש את המצב הזה. כאשר מופיעה באדם כזאת תנועה פנימית, הוא מתחיל להתכונן ליציאה מעבדות האגו. זה נובע מכך שפועל עליו במשך תקופה מסוימת, אבל ממושכת, כוח שנקרא "אור מקיף" עליון.

הכוח הזה הוזמן על ידי הרצון של האדם ופעולותיו על מנת לשנות את עצמו ולמרות שבכוונתן הפנימית הן אגואיסטיות, מטרתן היא אלטרואיסטית. אם אדם מקבל השפעה כזו מהעבודה שלו בקבוצה בעת לימוד חכמת הקבלה, כתוצאה מכך שהוא רוצה לרכוש כוח נוסף, תכונה לא גשמית, אז היא מתחילה בהדרגה להיווצר ולהתפתח בתוכו, בדומה להתפתחות עוּבּר בתוך הרחם. לאחר מכן התכונה הזאת, אמונה למעלה מהדעת, נולדת ומתחילה להתקיים עם חיים משלה, והיא נקראת "נשמה".

אם נדבר בשפת הקבלה, אז האדם נדבק ל"בינה" וכביכול מתנתק מ"מלכות". לכן אמונה למעלה מהדעת זו תכונת הבינה שגוברת על תכונת המלכות, או תכונת ההשפעה שמיושמת מעל תכונת הקבלה, או רצון להשפיע מעל הרצון לקבל.

המבנה של הנשמה הכללית מושתת על עיקרון זה, ולפיו אנחנו קיימים בעולם הרוחני. עלינו לבנות זאת בתוכנו. עד אז לאף אחד מאיתנו אין נשמה, יש לנו רק גוף פיזי שלא מוזכר בכלל בחכמת הקבלה. המושג "גוף" בחכמת הקבלה הוא הרצון האגואיסטי שלנו לקבל וליהנות, שקיים בתוכנו ולגמרי לא קשור לגוף הבהמי.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest